Biube

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrsmia
    • November 2010
    • 7

    Biube

    Har har precis köp ett Biube 35 liter! och nu undrar jag var jag kan ha för fiskar i det! När jag googlade och försökt få info om vad som kan vara lämpliga fiskar så verkade det som att folk tykte det var djurplågeri! några fiskar måste det väl finnas som trivs, annars hade dam väl inte sålt såna i djuraffären? snälla hjälp mig!
  • Hallander
    • August 2010
    • 580

    #2
    Räkor är det man kan ha till sådana kar .

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det är ju en del fiskar som inte trivs i akvarier utan bakgrund, men just detta är ett rätt vettigt akvarium med integrerat filter och belysning. Du har lagt in tråden i kategorin labyrintfiskar och det finns en del arter i släktena Betta, Colisa och Parosphronemus som skulle kunna funka bra. Labyrintervill dock ha en del gömställen och en hel del växter och detta kan vara problematiskt att arrangera i denna typ av akvarium
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Hallander
        Räkor är det man kan ha till sådana kar .
        Räkor är inte labyrintfiskar - håll er till kategorispecifikationen annars låses tråden
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • mrsmia
          • November 2010
          • 7

          #5
          oj ja visste inte att jag lagt tråden på labyrintfiskar. kan man flytta den? jag är intresserad av alla svar!

          Kommentar

          • Hallander
            • August 2010
            • 580

            #6
            My bad ! Jag trycker bara på länken "Nya inlägg" och såg då inte att detta låg under labyrint när oftast 99% handlar om vad/vilken sort man har i ett akvarie, och hon själv märkte att hon hade lagt tråden i fel kategori.

            Kommentar

            Arbetssätt...