När flytta kamphane?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    När flytta kamphane?

    Jag har en kamphane, som vaktar ett skumbo som det hänger små svansar från. Hur länge kan hanen vara kvar? Äter han upp dem om han går kvar för länge?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • RobFrazie

    • May 2010
    • 842

    #2
    ta bort honom så fort ynglen är frisimmande! nu hjälper han bara dom ifall dem trillar ur boet. då hämtar han upp dem igen och tar in dem i boet. men så fort dem är frisimmande så tar du bort honom.
    720L Soppa
    200L Asien
    Räkvas
    65L Betta

    Kommentar

    • Majki01
      • May 2010
      • 769

      #3
      hur länga har dom hängt med "Svansarna" ? om du vet exakt när det började så tar du bort hanen MAX 2 dygn efter helst tidigare. Annars mumsar han i sig dom!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Saken är att jag tror han har lekt med två honor, med nå´n dags mellanrum (den senare la ägg igår) så det finns både yngel med svans, och ägg i boet. Hur lång tid tar det innan ynglen blir frisimmande?
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Vissa av ynglen var frisimmande idag, och vissa inte, tror som sagt hanen lekte med två honor. Flyttade hanen ändå. Det går en och annan överbliven kuhlii i akvariet också, bland alla stenar, men de ska väl inte utgöra nå´n större fara för ynglen?
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Majki01
            • May 2010
            • 769

            #6
            Det ska nog gå bra endå! Se till att ha mycket mat till dom bara!

            Kampfiskar är ju faktiskt inte lätta att dra upp.. Ofta får man smällar som bara dödar alla ynglena fast man följer alla konstens regler.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Akvariet är ganska väl ingånget om man säger så, med mycket javamossa, och en del alger, finns väl en schans att ynglen kan hitta ätbara mikroorganismer i akvariet?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Majki01
                • May 2010
                • 769

                #8
                ja då den chansen finns ju. Men dom äter rätt friskt i början.. Och om du nu lyckas få upp dom så tänk på att efter några veckor så kommer du behöva ett akvarie till var hane.. Jag har ju stor kampfisk odling.. Dom gångerna jag fått MÅNGA hanar i en kull så har jag fått förvara dom i alla möjliga burkar med vatten tills dom åkt till djuraffären.

                Kommentar

                • YellowFish
                  • April 2010
                  • 213

                  #9
                  Han måste vara kvar till ynglen simmar fritt. Nu hjälper han bara de upp ifall de råkar trilla av skummet.
                  YellowFish

                  Kommentar

                  Arbetssätt...