Kampfisk kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    Kampfisk kar

    Vad tror ni om detta skulle det kunna bli ett bra för kampfiskar tex 1hane och 4honor? det är på 100Liter, går det att ha någon tetra med dom?



    http://myraakita.blogspot.se/
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Om det går ha att ha en annan fisk med dem, vet inte jag men om det går är det då inte bättre att välja en från samma världsdel, typ en rasboras eller så?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      håller med pia. titta på rasboror istället för tetror.

      Kommentar

      • MyrasHusse
        • May 2010
        • 1353

        #4
        ja jo det är det helt klart men hur tror ni detta skulle bli med kampfiskar? och förslag på annan vanlig fisk man kan ha tillsammans med dom
        http://myraakita.blogspot.se/

        Kommentar

        • Majki01
          • May 2010
          • 769

          #5
          Jag måste bara fråga? man ser att du har massa olika projekt hela tiden och slänger runt fiskarna mellan alla kar osv!
          Hinner du ens få ett helt ingånget kar innan du ska ändra och göra om igen?

          Tycker mer det är synd om fiskarna som borde bli så otroligt stressade.

          Tolka nu inte detta som ett påhopp .. Det är mer en fundering jag haft när jag skådat alla "projekt" du haft /har

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            jo det går la bra. varför inte bara köra på en hane med honor o så lite rasboror. kan ju få lek på då dom :P

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              Ursprungligen postat av Majki01
              Jag måste bara fråga? man ser att du har massa olika projekt hela tiden och slänger runt fiskarna mellan alla kar osv!
              Hinner du ens få ett helt ingånget kar innan du ska ändra och göra om igen?

              Tycker mer det är synd om fiskarna som borde bli så otroligt stressade.

              Tolka nu inte detta som ett påhopp .. Det är mer en fundering jag haft när jag skådat alla "projekt" du haft /har
              har faktiskt oxå funderat på detta lite

              Kommentar

              • MyrasHusse
                • May 2010
                • 1353

                #8
                Ursprungligen postat av hannesc
                har faktiskt oxå funderat på detta lite
                svarar er båda och det är ju som så att jag har projekt men det har inte kommit i fiskar i dom karen när jag inrett dom så det är ingen fisk som tagit skada det att jag frågade om tetror va för att det går ett litet stim tetror i detta kar. så ligger det till. frågor på de?
                http://myraakita.blogspot.se/

                Kommentar

                • Majki01
                  • May 2010
                  • 769

                  #9
                  Nej då jag bara undra! Efter som ex ditt hörkar va ju sällskapskar med massa fiskar i på bilderna.. sen tömde du det på fiskar och gjorde om det till växtkar och stoppa i nya fiskar sen tog du ut dom fiskarna gjorde om till malawi och gjorde då av med fiskarna någonstans?
                  Och på bilderna du har här i denna tråden är ju ett av karen du haft massa andra fiskar i?

                  Jag undrar bara mer vad du gör av fiskarna när du "testat" dom?

                  Du hinner ju aldrig få stabila värden och en bra bakterie kultur osv?

                  Du gör ju självklart som du vill!! det va bara en fundering jag hade..


                  Och till sak. Du kan ha kampfiskar i det karet! med dessa kan du ha ett stim av ovannämda fiskar.

                  Så länge du håller dig ifrån andra fiskar med färglada fenor.

                  Tänk på att kampfisken vill inte ha mycket cirkulation igentligen ingen alls men liten kan man alltid ha!

                  Samt att aldrig ha 1 hona med 1 hane tillsammans alltid då antingen honan har ihjäl hanen eller tvärtom..

                  Tänk också på att du måste köpa en hane som är större än honorna du köper.

                  Annars har du uppätna fenor direkt.
                  1+3 är lagom har du för många honor så bildar dessa djur "pakt" och har ihjäl hanen.. men med 3 honor så blir ingen ihjälstressad då hanen kommer jaga olika honor hela tiden..

                  Se bara för guds skull till att ha mycket gömställen!
                  Senast redigerad av Majki01; 25 October 2010, 15:19.

                  Kommentar

                  • MyrasHusse
                    • May 2010
                    • 1353

                    #10
                    då undrar jag VAD för fiskar ser du mer en tetror på dessa 2 bilder?

                    skulle vara RIKTIGT intressant att få veta EXAKT vad du ser att jag har för fisk som jag INTE vet om
                    http://myraakita.blogspot.se/

                    Kommentar

                    • Majki01
                      • May 2010
                      • 769

                      #11
                      du tog mig på orden.. min poäng va bara att jag va intresserad av att veta vad du gör med alla djuren. Men jag märker att du känner dig krängd... Och då tolkade du det fel.. för det va inte menat som ett påhopp..

                      Kommentar

                      • MyrasHusse
                        • May 2010
                        • 1353

                        #12
                        svara på vad jag har mer än tetror där i istället för att försöka göra någon bortförklarning, sen kan du även säga vad jag haft för fiskar innan!
                        http://myraakita.blogspot.se/

                        Kommentar

                        • Majki01
                          • May 2010
                          • 769

                          #13
                          Herregud människa... Att du blir så krängd är ju bevis på att jag har rätt? det va inget påhopp? påhopp det ordet kan du slå upp..

                          Jag ska inte behöva sitta och kolla igenom alla dina trådar på dina projket för att markera ut vilka fiskar du haft? jag har bara skådat att du har skickat runt dina fiskar mycket och jag tyckte synd om dom? inte mer med det... Fiskar är också en varelse som kan bli stressad.
                          .

                          Och du vet vad jag menar .. så jag ska inte behöva sitta och skriva vad du haft för fiskar och inte..

                          Det är ju som du själv ser fler än jag som funderat på detta.

                          Och jag passade på att fråga dig och skrev då att det inte va menat som ett påhopp utan att jag mer ville veta vad du gör av djuren och varför du inte låter djuren flytta in och bo där sitt liv och få en fin bakterie kultur osv innan du ska ändra innehållet? ..

                          Jag frågade för djurens skull.. och jag märker nu att du är en människa som det inte går att hålla en vanlig disk med... så glöm det jag skrev om du inte kan tolka det som en vuxen människa.

                          Kommentar

                          • Majki01
                            • May 2010
                            • 769

                            #14
                            Och till sak. Du kan ha kampfiskar i det karet! med dessa kan du ha ett stim av ovannämda fiskar.

                            Så länge du håller dig ifrån andra fiskar med färglada fenor.

                            Tänk på att kampfisken vill inte ha mycket cirkulation igentligen ingen alls men liten kan man alltid ha!

                            Samt att aldrig ha 1 hona med 1 hane tillsammans alltid då antingen honan har ihjäl hanen eller tvärtom..

                            Tänk också på att du måste köpa en hane som är större än honorna du köper.

                            Annars har du uppätna fenor direkt.
                            1+3 är lagom har du för många honor så bildar dessa djur "pakt" och har ihjäl hanen.. men med 3 honor så blir ingen ihjälstressad då hanen kommer jaga olika honor hela tiden..

                            Se bara för guds skull till att ha mycket gömställen!

                            Kommentar

                            • MyrasHusse
                              • May 2010
                              • 1353

                              #15
                              svarat majki01 privat, då detta bara blev kaos av alltihopa så jag tycker personligen att admin kan ta bort denna tråd.
                              http://myraakita.blogspot.se/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...