Marmorguramis och kampfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan82
    • September 2010
    • 89

    Marmorguramis och kampfiskar

    Tjo,
    Tjongade i tre marmorguramis och tre kampfiskar, en hane av varje sort idag i mitt akvarium som befolkas av 10 blodstjärtstetror och en liten mal. Nu efter några timmar verkar hörnet av akvariet precis bakom filtret (utblåset) ha blivit en riktig favoritplats för alla mina sex nya innevånare. Guramisarna beter sig som tre dampbarn och kör över både varandra och de andra fiskarna, medan kamphanen verkar spela svårflirtad då han har två damer som verkar vara intresserade. Min fråga, varför hänger alla där? Ska jag tänka filtereffekten något?

    Note, mina 10 blodfenstetror som varit i praktiken ensamma i akvariet sen uppstart för 3 veckor sedan har emigrerat till diametralt motsatt hörn och stimmsimmar på en kubikdecimeter sedan de fick sällskap. Lite som att klassrummet med plugghästar fick in tre värstingar, två heta babes och en snygg men sjukt svår kille med blå man
  • danne0301
    • July 2009
    • 1128

    #2
    Hur stort är karet?
    När jag skaffade 2 guldgurami så tog det nästan 4 dar innan de vågade sig fram i 'dagsljus'. Nu är dom framme hela tiden så det vara bara blyghet
    Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

    2 gånger 54L odlingsprojekt
    540L Ormhuvudfisk som blev CA

    Kommentar

    Arbetssätt...