Killis i elefantfotspår

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    Killis i elefantfotspår

    Har ni inte sett denna film så gör det!
    Killi's i det vilda. åh herregud.

    All we are, we are.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Underbar filmsnutt ju
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • roosterboy
      • September 2010
      • 1094

      #3
      Ursprungligen postat av drd
      Underbar filmsnutt ju
      Helt fantastisk. Aldrig vart intresserad av killi's innan men nu vette tusan om man inte borde skaffa en killi-tank ^^
      All we are, we are.

      Kommentar

      • RobFrazie

        • May 2010
        • 842

        #4
        Mycket kul o se! Mitt redan lilla intresse för dessa fiskar blev lite större
        720L Soppa
        200L Asien
        Räkvas
        65L Betta

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          ja samma här! fantastiskt vad moder natur kommer på.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Mycket trevlig video - tack för tipset.

            När jag ser videon så drar jag mig till minnes att Sune Holm på en mässa visade upp en avgjutning som han gjort på ett elefantspår och som man kunde hålla killis i.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Fast det där är med all säkerhet arrangerat. Det är nog ungefär lika naturligt som Disneyfilmen där lämlar störtar ner i norra ishavet: grävt fotspår, isläppta växtlekande killis, resten akvariebilder.
              Senast redigerad av Azur; 29 September 2010, 13:19.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • roosterboy
                • September 2010
                • 1094

                #8
                tror faktiskt inte att det är fake. Killi's är ju designade på detta sätt och jag visste redan hur dom fungerade. Men det blir mycket tuffare när man ser det i verkligheten ^^
                All we are, we are.

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #9
                  Ursprungligen postat av Azur
                  Fast det där är med all säkerhet arrangerat. Det är nog ungefär lika naturligt som Disneyfilmen där lämlar ses störta ner i norra ishavet: grävt fotspår, isläppta killis, resten akvariebilder.
                  Lutar nog åt det också….

                  ….oddsen att det skulle ramla ner lite ägg i fotspåret, i lagom tid till regnet kommer,
                  samtidigt som en snubbe sätter dit en kamera, och sedan var han/hon där och
                  filmade när den hoppade ur pölen….följde dess hoppande till vattendraget….


                  Hmmmm…..



                  men en väldigt trevlig film var det iaf.....



                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • roosterboy
                    • September 2010
                    • 1094

                    #10
                    Men dom kan ju legat i jorden rätt länge. Killiägg klarar sig en bra tid utan vatten :P
                    Men även om den skulle vara fake, så visar den ju ändå hur det går till ^^
                    Senast redigerad av roosterboy; 29 September 2010, 13:42.
                    All we are, we are.

                    Kommentar

                    • RobFrazie

                      • May 2010
                      • 842

                      #11
                      Såg fler klipp på tuben med just elefantspår så det lär ju inte vara helt orealistiskt!
                      720L Soppa
                      200L Asien
                      Räkvas
                      65L Betta

                      Kommentar

                      • roosterboy
                        • September 2010
                        • 1094

                        #12
                        skulle vara rätt härligt o skaffa en stor tank (2-300 liter) och fylla den till hälften. Dra en upphöjning vid 50/50 med en liten "fors" på 5 cm lutning eller nått. Ha den nedsänkta halvan med 3-4cm vatten, och lite gropar i sanden som bildar pölar, medans den upphöjda halvan har en 30-40cm djup skulle vara riktigt coolt faktiskt ^^
                        All we are, we are.

                        Kommentar

                        • Annika
                          • January 2002
                          • 2518

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Mycket trevlig video - tack för tipset.

                          När jag ser videon så drar jag mig till minnes att Sune Holm på en mässa visade upp en avgjutning som han gjort på ett elefantspår och som man kunde hålla killis i.
                          Jag har också sett den Mattias köpte den av Sune. Ett tag fanns den förvarad i mitt källarförråd. Nu tror jag att den bor hemma hos Mattias. Riktigt fräck är den. Den består av två delar. En del med ett helt fotspår där man bara ser fisken ovanifrån och en annan del med ett halvt spår, med glasruta så att man ser in i spåret från sidan. Tror att jag har foton på det hemma. Ska kolla det när jag är hemma från Tyskland igen.

                          Kommentar

                          • roosterboy
                            • September 2010
                            • 1094

                            #14
                            Ursprungligen postat av Annika
                            Jag har också sett den Mattias köpte den av Sune. Ett tag fanns den förvarad i mitt källarförråd. Nu tror jag att den bor hemma hos Mattias. Riktigt fräck är den. Den består av två delar. En del med ett helt fotspår där man bara ser fisken ovanifrån och en annan del med ett halvt spår, med glasruta så att man ser in i spåret från sidan. Tror att jag har foton på det hemma. Ska kolla det när jag är hemma från Tyskland igen.
                            Wow, en sån skulle inte vara helt fel att ha =)
                            All we are, we are.

                            Kommentar

                            • roosterboy
                              • September 2010
                              • 1094

                              #15
                              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                              Så skulle det vara kul att göra en killitank ^^ Väldigt enkelt, men om man kunde få se deras naturliga beteende så skulle det ju slå ALLT! ;D
                              All we are, we are.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...