konstigt beteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • scandtraxx
    • August 2010
    • 80

    konstigt beteende

    Jag fick ett nytt akvarium idag så jag hade tänkt och försöka odla i det men dom började bete sig väldigt konstigt

    det ända som är nytt förutom akvariet är:
    Sten (har haft sand innan)
    ny lampa (inbyggd i karet)

    sen är det inget nytt jag kolla på dom lite och dom var helt stilla dom gjorde inte någonting jag blev jätte rädd för jag trodde det hade hänt något med mina kompisar

    jag klappa med mina händer bara för se om dom reagera och då fick hanen fnatt och råka simma rakt in i glaset och sen ner i stenen sen gömde han sig bakom pumpen
    till slut så tyckte jag själv att det var djurplågeri så jag släppte i dom i det gamla akvariet för se om samma sak uppstod där men det gjorde det inte förutom att en av mina honor var helt stilla uppe vid ytan precis som hon var död men flyttade sig till slut

    vad är det med dom ?
    Man Får Vara Som Man Är Om Man Inte Blev Som Man Skulle
  • sjebbe
    • March 2009
    • 440

    #2
    Du stressar dem när du flytttar dem till nytt vatten. Skulle inte rekomendera klappa händer eller annat som kan stressa dem ännu mera.

    Sen har du även bakterier sanden/stenen, precis som i filtret, eller vad du nu har som bottensubstrat.

    Ta det lugnt med fisken, de kommer garanterat trivas och yngla av sig i det nya karet om du gör på rätt sätt. Börja med en eller två testpiloter som får gå in det nya karet. Håll koll på nitrat/nitrit under tiden. Mata sparsamt och koppa inte i ny fisk förens efter 2-3 veckor.

    Hur gjorde du när du transporterade fisken från det gamla till det nya karet?
    450 L - Channa pulchra
    720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

    Kommentar

    Arbetssätt...