Chokladgurami.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pixter
    • July 2010
    • 52

    Chokladgurami.

    Hej!

    Jag har 4 st chokladgurami som har börjat uppföra sig lite märkligt. Från att ha simmat runt i hela akvariet har alla 4 lagt sig på botten i en hög! De går endast upp till ytan för att ta luft lite då och då, därefter är det raka vägen ner i högen igen.

    De har inte bleknat i färger, blir inte jagade av övriga fiskar och vattenvärdena är bra.

    Är det någon annan som har observerat ett sådant här beteende hos chokladen?
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Vad har du för andra fiskar i karet?

    Hur länge sedan är det du gjorde rent karet sist?
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Pixter
      • July 2010
      • 52

      #3
      4 st praktbotia, väldigt små så de låter varandra vara. Även en liten ancistrus.

      4 dagar sen akvariet rengjordes.

      Nu är 3 chokladgurami döda, den fjärde ligger på botten. Övriga fiskar i akvariet verkar må bra.
      Någon som har några ideér?

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Det kan finnas en risk att dina Chokladguramis tycker att praktbotiorna är för snabba och stressande. :/
        Har egentligen ingen erfarenhet av Choklader men, det kan även vara så att du råkat ut för en nitritbomb och Chokladguramis verkar (om man ska tro artbeskrivningen) vara riktigt känsliga för sjukdommar. :/ Och då är jag helt säker på att en nitritbomb kan vara orsaken, Annars skulle jag inte bli ett dugg förvånad om Chokladerna skulle råka tycka det blir för mycket liv och rörelse runt omkring dem med praktisarna i karet..

        Hoppas det löser sig.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Pixter
          • July 2010
          • 52

          #5
          Tack för dina svar.

          Ska testa vattnet ytterligare en gång. Den sista guramin verkar vara inne på sista versen med tyvärr. Hoppas att det inte är något som sprider sig till botiorna med.

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #6
            Hur har det gått för dig? :P
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            Arbetssätt...