Honungsgurami / Colisa chuna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Du får nog med tiden spana efter vem som bygger bo, vem som jag eller blir jagad och vilka som färgar ut mer. Hoppas du lyckas!
    Problemet är att hanarna är så fruktansvärt färgsprakande (som en saltvatten fisk) när de är på hugget.

    Men på på en sekund kan de ändra färg till "hona" och då är det lögn i h*lv*te att se skillnad på dem. Riktiga kameleonter med andra ord.

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Du får nog med tiden spana efter vem som bygger bo, vem som jag eller blir jagad och vilka som färgar ut mer. Hoppas du lyckas!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Du läser samma sidor som jag har gjort och eftersom jag inte har någon personlig erfarenhet så lämnade jag walkower

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade

    "The female is the larger sex, and usually has a brown stripe running horizontally along the body. Males in breeding condition take on a stunning orange colouration over much of the body. The front lower portion of the body takes on a blue/black colouration, which extends into the anal fin and the dorsal fin turns bright yellow."
    Där stod det lite mer iaf!

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade

    Verkar bara var färgen, lite ovanligt på labyrintfiskar.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Syns inget på fenorna (hanens spetsigare) på honungsvarianten?
    Hoppas någon annan kan svara på den frågan, jag känner mig som nybörjare igen efter 25 år

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    De utfärgade är hannar, kan vara svårt att se i affären där både honor och hanar är silverfärgade.

    Det är andmat, men akta dig för den! På fjorton dagar så växer hela ytan igen, för mig är det bra eftersom jag matar mina Flaggciklider och Jordätare med överskottet.
    Syns inget på fenorna (hanens spetsigare) på honungsvarianten?

    - DÖÖ andmat DÖÖ!

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Trevligt värre! Guramis är underskattade och väldigt vackra när de får slinka runt bland växter.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av askungen
    Jättefina, ska oxå skaffa ett par stycken nu när ja fått plats. Kan man se skillnad på hanar och honor el? Vad e det för flyttväxter du har föresten? Min kompis gurami handmatar man, dem e jättesociala. Samma sak med mina kampfiskar, har nog skämmt bort dem förmycket för dem äter nästan bara om ja matar dem med händerna, ups.
    De utfärgade är hannar, kan vara svårt att se i affären där både honor och hanar är silverfärgade.

    Det är andmat, men akta dig för den! På fjorton dagar så växer hela ytan igen, för mig är det bra eftersom jag matar mina Flaggciklider och Jordätare med överskottet.

    Lämna en kommentar:


  • askungen
    svarade
    Jättefina, ska oxå skaffa ett par stycken nu när ja fått plats. Kan man se skillnad på hanar och honor el? Vad e det för flyttväxter du har föresten? Min kompis gurami handmatar man, dem e jättesociala. Samma sak med mina kampfiskar, har nog skämmt bort dem förmycket för dem äter nästan bara om ja matar dem med händerna, ups.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Jag hade Guramis på åttitalet och ville då ha just denna Honungsgurami, men lyckades aldrig få tag på den.

    Vet inte om det var otur eller om den var ovanlig på den tiden

    Men det är ju tur att man kan komma igen senare i livet

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Riktigt stiliga, tack för att du länkade in i 400 tråden så jag inte missade detta!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    startade ett ämne Honungsgurami / Colisa chuna

    Honungsgurami / Colisa chuna

    Har inte ägt några Guramis på över 25 år, men när jag fick se dessa helt underbara Honungsguramis så föll jag för ett impulsköp

    Vilket jag mycket sällan gör i normala fall.

Arbetssätt...