Iriatherina Werneri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kristerbohlin
    • March 2010
    • 6

    Iriatherina Werneri

    Hej på er alla!

    Jag funderar på att skaffa ovanstående.
    Någon som har erfarenhet av dom?
    Har ett hörnkar på 350L och ett yngelkar på 260L.
    Tänkte ha dom i 350L där det går svärdbärare 5,indian platy 5, mussepigg platy 4 ,kardinaltetror 30 ,lyr molly 4 ,prakt botior 4 , zebra botior 2 , ancistrusmalar 2+yngel, rödhäxmal 2 ,siamesisk algätare 3 ,elefantnos 2 ,guppy 4 ,mosaikgurami 4 ,läppgurami 2,Praecox 2, och 5 silver/segelfens/dalmatiner molly, skall göra mig av med dom sistnämda.
    skulle det kunna funka?
    Är dom kompatibla med varann?
    Har tidigare provat 2 boesmani gul,blå och 6 praecox alla dog utom dom 2 praecox jag har kvar?
    Har ganska varmt i vattnet mellan 26-28 grader kan det ha med d att göra?
    Eller har jag helt enkelt för mycket fisk i karet?
    Juwel trigon 350L
    Yngel 260L
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ett möjligt problem är aggression från din elefantnos och dina andra regnbågar, som alla är mycket, mycket, större än strålfenorna.

    Om du har för mycket fisk beror mycket på hur stora dina stora fiskar (botiorna och elefantnosen) är, men eftersom din elefantnos lever så tror jag inte du har några stora problem med vattenkvaliteten; den borde vara känsligare än relativt hårdföra fiskar som regnbågar.
    Kort sagt, det kan gå, men det är inte garanterat.

    Din temperatur är inget problem för nån av dina fiskar.

    Men, om jag var du skulle jag nog inte släppa i strålfenor i det karet. Jag skulle snarare skaffa fler boesemanni och praecox.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • nils_sverker
      • June 2007
      • 395

      #3
      Jag skulle nog säga att de är så pass små och graciösa att de inte kommer att synas bland de större och robusta firrarna. Fyll på med fler boeseman i stället och skaffa ett litet kar för strålfenor, räkor och kanske microrasboror

      Kommentar

      • kristerbohlin
        • March 2010
        • 6

        #4
        OK!
        Dock så dog ju mina Boesmani direkt (innom en vecka) och praecoxarna med! iaf 4 av 6. Botiorna är ca 5cm och elefanten 10-15cm.
        Dom som är störst i karet är nog mosaikgurami hanarna.
        Juwel trigon 350L
        Yngel 260L

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Bara ett tips; köp helst även honor. Hannarnas spel blir då mycket mera intensivt, och de färgar ut bättre.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • kristerbohlin
            • March 2010
            • 6

            #6
            struntade i werneri!
            Det blev 5 Briljanttetror och utökning av befintliga arter i akvarie istället!
            Tack för hjälpen vänner!
            Juwel trigon 350L
            Yngel 260L

            Kommentar

            • ps11aj
              • March 2007
              • 2

              #7
              Har köpt en grupp I werneri och upptäckt att jag förmodligen bara har hannar. Gick till affären och kollade. Troligen bara hannar där också. Nu undrar jag om någon vet var jag kan få tag på honor som är något sånär utvuxna?

              Blev mkt besviken eftersom de ser ut att kunna bli riktigt fina när de färgar ut.

              Kommentar

              Arbetssätt...