Vad heter fisken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sandra87
    • March 2010
    • 79

    #16
    har tyvärr inga växter vid ytan, vet att dom vill ha mycket med flytväxter..
    Vet ej var jag ska få tag på flytväxterna förutom på akvariebutiken här, men dom hade inte dirket några inne sist, + att dom som fanns tydligen inte tål då det är mycket strömmar vid ytan som det är i mitt kar.

    har lite svårt att bara ta bort fiskarna då jag nyligen fått dom, men jag sa fundera över saken..

    Kommentar

    • Sandra87
      • March 2010
      • 79

      #17
      måste fråga, på vilket sätt grisar dom ner?
      förstör inredning? skiter mycket? eller?

      Har märkt att dom är väldigt bra flug ätare, det är ju det jag behöver .. kan ni föreslå en annan fisksort som jag kan byta till istället för guldfiskarna?
      kriterier är väl att dom ska ju kunna mäta sig med guldfiskarna alltså vara lika fina i färgen, gå bra ihop med resten av mina firrar + äta flugor i den storleken som flugor är.. just nu har alla svårt att ta en hel fluga, förutom guldfiskarna då.

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #18
        Det finns en fisk som kanske inte är lika snygg, men som jag tror kan vara en mer effektiv när det gäller att äta flugor.. Fisken heter Fjärils fisk och den äter hela syrsor utan problem..

        Med att grisa ner, menar jag att de äter och bajsar så det står härliga till...
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Sandra87
          • March 2010
          • 79

          #19
          Okej, ja jag funderade igår, så jag lämnade tillbaka dom.. köpte istället 5st silverhajar efter en lång stunds funderande och så pratade jag med dom i butiken också.
          vet ej hur effektiv dom är på flugor, men just nu kvittar det. katten äter alla flugorna XD
          Sen äter mina zebrafiskar flugor om man ger dom mindre bitar ^^

          Kommentar

          • Robin_Hedstrom
            • January 2005
            • 1818

            #20
            Men dom blir ju också enormt stora??
            /Robin Hedström
            http://www.robinhedstrom.se/

            Kommentar

            • Sandra87
              • March 2010
              • 79

              #21
              silverhaj?
              Jo, dom blir en storlek, samma sak praktbotia kan ju bli stora.. pratade med dom i butiken och dom sa att dom aldrig har sett eller hört talas om fiskar större än 20cm..

              har ju planer på att i framtiden skaffa ännu ett akvarium.. bättre än 550L jag har nu, för den är väldigt hög.. då tänkte jag skaffa ett mer avlångt akvarium. =)

              Kommentar

              Arbetssätt...