Livrädd Dvärg-gurami hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chapter
    • January 2010
    • 45

    Livrädd Dvärg-gurami hona

    Hej alla glada

    I måndags så köpte jag ett par Sunset dvärg gurami och nu börjar jag bli lite orolig. Hanen e väldigt social och äter redan nästan ur handen på mig

    Men värre är det med honan samma dag som jag släppte i dom så var hon ute och utforskade lite men kort där efter simmade hon inn under en ro och vägrar komma ut där ifrån förutom bland växterna där omkring. Hon äter inte fast jag försök a släppa i lite mat bland hennes växter. hon bara simmar runt vid boen under sin rot och växer nära botten och när man kommer nära rutan vid kortsidan där man kan se inn under roten så simmar hon kvickt undan längre inn bland växterna.

    Invånarna jag har nu är:

    26 Neon-Tetra (betalade för 25 men dom i affärn kan inte räkna )
    25 Drottning rasbora
    4 Anticrustus malar (kommer aldrig ihåg hur det stavas)
    4 Gula Äppelsnäckor
    2 Fjäril Ciklider (Hona-Hane)
    2 Dvärg-Gurami (Hona-Hane)

    Vatten värden (tagna med sticka)

    Nitrat = 0
    Nitrit = 0 (ok på burken)

    Dom fyra nästa fattar jag inte riktigt hur man ska läsa av men så här sår de på flaskan

    Total hardness
    >4
    >4
    <3
    <3

    Carbonate hardness
    3
    7,2

    CI2
    0
    222L Sällskap
  • Chapter
    • January 2010
    • 45

    #2
    Satt presis, så still jag kunde, framför akvariumet i ungefär 20 min å gissa vem som sakta men säkert titta fram från sitt gömställe så fort jag rörde på mig så flydde hon tillbaka men efter ett tag verkade hon värma upp nog att ta lite flingfoder som jag blötte ner och släppte ner vid hennes rot innan dom andra mat damsugarna komm åt dom
    222L Sällskap

    Kommentar

    • chainy
      • February 2007
      • 405

      #3
      Fiskar är ju individer och vissa tar ju därför en flytt hårdare än andra.
      Du behöver nog inte oroa dig.
      Bilder på mina fiskar finns på;
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

      Kommentar

      • Chapter
        • January 2010
        • 45

        #4
        så sant så sant

        börja bara bli lie orolig för hon inte ätit nåt på en vecka, men verkar ine vara nåt fel på henne förutom a hon e blyg
        222L Sällskap

        Kommentar

        Arbetssätt...