N. rachovii-hona som flyter ibland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl
    • January 2002
    • 30

    N. rachovii-hona som flyter ibland

    Hej,
    efter några månaders frid och fröjd med periodiskt lekande sedan inköpet har min N. rachovii-hona drabbats av något konstigt. Ibland flyter hon vid ytan och har mycket svårt att komma ner i vattnet. Från ovansidan är hon ibland lite ojämn, som om hon har en luftbubbla i sig. Symptomen försvinner normalt efter några timmar eller någon dag och sen är hon normal igen. Från början uppträdde det någon gång i veckan, men nu nästan varannan dag.

    Hon är hela tiden mycket pigg och äter bra. Trots att hon verkar må bra tycker jag inte om det eftersom det säkert sliter på henne att inte kunna simma normalt hela tiden. Trots symptomen har hon lekt av när hon kunnat simma normalt.

    Hälsningar,
    Calle

  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    #2
    Hej Calle!
    Jag vet inte vad som har hänt med din hona. Du har fått flera svar på killi-maillistan, men eftersom Kjell tydligen förväntar sig att jag ska svara på alla killifrågor i detta forum får jag väl göra ett inlägg ändå. Kanske har något hänt med simblåsan, eller så kan hon ha fått fel foder. Hur som helst hoppas jag att hon kommer att klara sig, eller åtminstone hinner föröka sig så att arten kan leva vidare i dina akvarier.

    Olle

    http://www.killi.net/sks/

    Kommentar

    Arbetssätt...