Kampfisk, en hane med tre honor, 30l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tokajo
    • October 2009
    • 8

    Kampfisk, en hane med tre honor, 30l

    Funkar en kampfisk hane och tre honor i ett 30l kar? Tänkte mig inga andra fiskar och ordentligt med växter.
  • Linan
    • May 2004
    • 89

    #2
    Ursprungligen postat av tokajo
    Funkar en kampfisk hane och tre honor i ett 30l kar? Tänkte mig inga andra fiskar och ordentligt med växter.
    njo, men jag skulle nog inte ha supermycket med växter i den storleken av akvarium, det tar ganska mycket av simytan...

    linan

    Kommentar

    • tokajo
      • October 2009
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av Linan
      njo, men jag skulle nog inte ha supermycket med växter i den storleken av akvarium, det tar ganska mycket av simytan...

      linan
      ok, men med lite färre växter så är 30l inte för litet till 4 kampfiskar?

      Kommentar

      • Jina
        • August 2009
        • 182

        #4
        Personligen tycker jag det är för litet. Bäddar för bråk.

        Kommentar

        • Linan
          • May 2004
          • 89

          #5
          jag tycker inte att det är idealiskt, det kommer nog bli en hel del gruff. kampisar kan ju ibland vara lite småbitska sinsemellan. men det är nog bara att prova sig fram och se hur det går.

          Kommentar

          • tokajo
            • October 2009
            • 8

            #6
            Skulle det vara bättre med en hane och två honor? eller spelar det ingen roll?

            Kommentar

            • Jina
              • August 2009
              • 182

              #7
              Jag skulle säga en hane eller två honor

              Kommentar

              • Flaxss
                • November 2008
                • 1718

                #8
                jag har haft en hane med honor i 30L och där hade jag MYCKET tätt med växter. det funkade men visst små bråk händer och små bett i fenorna. 50-60L med hane och honor är dock bättre med gömställen och mycket växter.

                sedan är det olika en del hanar är väldigt aggressiva och andra är ''snälla'' och kan istället få rejält med stryk från honorna. speciellt vid lek är det då det kan hända saker när det gäller bråk och skador.

                jag har haft olika, en hane jag hade hade som mest i samma kar 6honor och det funkade jätte bra. men sedan så bytte jag hane och slutade med att den hanen blev av med fenorna och fick vara ensam.

                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

                Kommentar

                • tokajo
                  • October 2009
                  • 8

                  #9
                  Ursprungligen postat av Jina
                  Jag skulle säga en hane eller två honor
                  kommer en ensam hane inte sakna sällskap?

                  Kommentar

                  • pikachu

                    • December 2007
                    • 1189

                    #10
                    du kan ha några små rasborer
                    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                    Kommentar

                    • Flaxss
                      • November 2008
                      • 1718

                      #11
                      Ursprungligen postat av pikachu
                      du kan ha några små rasborer
                      är det inte risk att dom blir mat ?

                      Kommentar

                      • Flaxss
                        • November 2008
                        • 1718

                        #12
                        Ursprungligen postat av tokajo
                        kommer en ensam hane inte sakna sällskap?
                        prova dig fram om du vill ha honor. ev kanske du kan byta/lämna tillbaka om det inte skulle funka ?

                        eller så har du bara en hane i karet. det funkar lika bra det.

                        ev har du några större räkor på botten (stora nog så att dom inte blir mat) och kanske några snäckor. det blir ju svårt med övrigt sällskap i ett sådant litet kar.

                        Kommentar

                        • DjHypnoz
                          • March 2004
                          • 162

                          #13
                          Ursprungligen postat av tokajo
                          Funkar en kampfisk hane och tre honor i ett 30l kar? Tänkte mig inga andra fiskar och ordentligt med växter.
                          Har du tankar på att odla eller är det enbart sällskapskar? om sällskapskar skulle jag valt en hane och någon annan passande fisk/fiskar.

                          Honorna blir lätt stressade av att bli jagade 24/7 även med mycket växter.
                          vill du ändå ha rent kampkar så se till att ha mycket växter och en ok pump så det blir lite rörelse i karet då hanen kommer få det svårt att koncentrera sig på att jaga.

                          Räkor rekommenderar jag ej till kamp då jag blivit av med flertalet själv :/ speciellt honorna tycker jag är riktiga räk hunters.
                          För er som är intresserade eller nyfikna på Kampfiskar, besök gärna www.kampfisk.se Sveriges största kampfiskforum! © 2012

                          Kommentar

                          Arbetssätt...