Normanslyktögonfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gusten86
    • June 2008
    • 84

    Normanslyktögonfisk

    Jag har tänkt att skaffa mig ett stim av Normanslyktögonfisk till mitt akvarium.
    Är det någon som har erfarenhet av den här fisken? Hur många ska man ha, kräver den speciell mat, funkar den inte med de fiskarna jag har etc.

    Kan väl även tillägga att i mitt 112 liters kar går redan 6 metllpansarmalar, 2 ancistrusmalar, 2 palettciklider och 2 fjäriilar.

    För den som inte känner till fisken så är det den här: http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1019&SOK=1
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är en liten aktiv och fredlig stimfisk som mest håller till i den övre hälften av akvariet. Den är snabb och trots sin ringa storlek klarar den att undvika hyfsat aggressiva fiskar.
    Den har inga särskilda krav på foder, förutom att det inte får vara för storkornigt förstås.

    Den funkar antagligen bara fint i ditt akvarium. Den största faran är precis när du släpper i dem, för då kan dina ciklider få för sig att de är mat, så var försiktig.

    Du bör veta att det är en kortlivad fisk som sällan blir mer än ett år gammal, och i ett akvarium med palettciklider kommer ynglen antagligen inte att överleva - den är annars mycket lättodlad.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • gusten86
      • June 2008
      • 84

      #3
      Tack för svaret! Nu har jag lite mer kött på benen.

      Kommentar

      Arbetssätt...