Kyssguramin rom =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leo_Zvar
    • January 2008
    • 120

    Kyssguramin rom =)

    Jag måste ha världens tur =)

    Har sett dom leka kramas osv ...
    idag tittar man ovanför innerfiltret & tro inte f*n dom har lagt ägg,för 2 veckor sedan la mina ancistrus ägg nu är det massor med ancistrus ungar på botten som glufsar för fullt ,för 1,5 månad sedan la dom ägg då med,har väl kanske 40st ancistrus som simmar omkring & bökar på botten.

    Jag är dock lite tveksam att det är Kyssgurami men varför jag kan tänka mig att det är det är att romen flyter upp till ytan samt att dom liknar kyssguramis.
    rätta mig om jag har fel, här är en bild på honan som inte alls är så färggrann som hannen.





    det kanske blev lite grötigt nu när jag skrev men HOHOHO va kul det är =)

    Nån som vet hur länge det tar för kyssguramiäggen att kläckas?
    Senast redigerad av Leo_Zvar; 16 October 2009, 19:44.
    FOTOALBUM

    http://leo_zvar.fotobojan.se/visaalbum.php?vilket=6025
  • Leo_Zvar
    • January 2008
    • 120

    #2
    Ursprungligen postat av Leo_Zvar
    Jag måste ha världens tur =)

    Har sett dom leka kramas osv ...
    idag tittar man ovanför innerfiltret & tro inte f*n dom har lagt ägg,för 2 veckor sedan la mina ancistrus ägg nu är det massor med ancistrus ungar på botten som glufsar för fullt ,för 1,5 månad sedan la dom ägg då med,har väl kanske 40st ancistrus som simmar omkring & bökar på botten.

    Jag är dock lite tveksam att det är Kyssgurami men varför jag kan tänka mig att det är det är att romen flyter upp till ytan samt att dom liknar kyssguramis.
    rätta mig om jag har fel, här är en bild på honan som inte alls är så färggrann som hannen.





    det kanske blev lite grötigt nu när jag skrev men HOHOHO va kul det är =)

    Nån som vet hur länge det tar för kyssguramiäggen att kläckas?

    Hittade nu, läppguramisar är det =)
    FOTOALBUM

    http://leo_zvar.fotobojan.se/visaalbum.php?vilket=6025

    Kommentar

    Arbetssätt...