Dvärgguramihona äter inte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spongeduck
    • June 2009
    • 366

    Dvärgguramihona äter inte

    Nu har jag haft ett dvärggurami par i nästan en hel vecka. De är helt underbara. I början var både hannen och honan skygga. De kom inte fram när jag matade fiskarna. Men nu har hannen fattat vinken och kommer fram varje gång det är matdags. Men honan är fortfarande och trycker bakom en sten för det mesta. Hon kommer inte fram vid matdags heller...

    Är det här något som kommer att gå över snart ? För annars tror jag att hon kommer att svälta ihjäl ...
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #2
    fiskar klarar sej mycket länge utan mat... en vecka går galant för det flesta fiskar.

    Hur ser hon ut för övrigt? verkar hon sjuk på nått vis eller är hon bara blyg?
    hon borde komma fram snart. vad har du för övriga fiskar i karet? hur stort är karet?

    Dvärggurami är väldigt känsliga för dåligt vatten.
    Dom kan bli sjuka och dö men andra fiskar i samma vatten kan stormtrivas...
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Spongeduck
      • June 2009
      • 366

      #3
      Hon ser inte ut att vara sjuk. Jag har sett att hon brukar vara ute och simma runt lite när jag inte är inne i rummet ( Ser det precis när jag öppnar dörren )

      Men problemet är bara att hon inte brukar våga sig fram när alla andra äter.

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        pröva lägga ner en fodertblett där hon gömmer sej.
        Tålamod med guramisar är det som gäller... har själv spenderat timtal med att bara få dom att sluta vara rädda.

        så fort du får dom att äta så blir dom glada. men det där med maten är svårt.
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        Arbetssätt...