mer kompisar till kampmfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nunawa
    • September 2009
    • 12

    mer kompisar till kampmfisk

    Hej .
    Vilka olika fisk sorter kan man ha med kampfisk?
    Senast redigerad av nunawa; 18 September 2009, 15:31.
  • Sungun
    • October 2009
    • 25

    #2
    Jag har två Platy, en Siamesis (en typ av algätare) o två ancistrusmalar och det funkar bra...

    Kommentar

    • platypus
      • September 2009
      • 23

      #3
      Just malar verkar gå bra om inte kampfisken i sig är väldigt agressiv (som min). Annars kan du tänka på att i princip alla fredliga fiskar som inte har långa fenor/slöjor kan gå ihop med en kampfiskhane. Pröva dig fram!

      Kommentar

      • issa83
        • September 2009
        • 48

        #4
        Jag har just nu bara glödbandstetror med min kamphane, men hade tidigare sunset platy också och det gick jättebra. Tror de mesta fredliga små sällskapsfiskar skulle funka med min kampis för han verkar så otroligt snäll och mesig hihi. Men det där är olika från kampis till kampis har jag förstått, vissa tål inga andra fiskar alls typ. Och vissa får bara sina fina långa slöjor misshandlade av andra fiskar.

        Kommentar

        • travianplayer
          • October 2009
          • 1201

          #5
          Ursprungligen postat av issa83
          Jag har just nu bara glödbandstetror med min kamphane, men hade tidigare sunset platy också och det gick jättebra. Tror de mesta fredliga små sällskapsfiskar skulle funka med min kampis för han verkar så otroligt snäll och mesig hihi. Men det där är olika från kampis till kampis har jag förstått, vissa tål inga andra fiskar alls typ. Och vissa får bara sina fina långa slöjor misshandlade av andra fiskar.
          platy testade det låg endel döda platysar på vatten ytan en dag
          Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

          Kommentar

          • issa83
            • September 2009
            • 48

            #6
            Ursprungligen postat av travianplayer
            platy testade det låg endel döda platysar på vatten ytan en dag
            Är akvariet nyuppstartat eller så? Platyn sägs ju vara en ganska tålig fisk men på senare tid tycker jag det verkar som att den istället blivit ganska skör... många som fått problem med dessa så det verkar absolut som att de blivit känsligare

            Kommentar

            • travianplayer
              • October 2009
              • 1201

              #7
              Ursprungligen postat av issa83
              Är akvariet nyuppstartat eller så? Platyn sägs ju vara en ganska tålig fisk men på senare tid tycker jag det verkar som att den istället blivit ganska skör... många som fått problem med dessa så det verkar absolut som att de blivit känsligare
              dom hadde inga fenor kvar
              Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

              Kommentar

              • postordergösen
                • August 2008
                • 4

                #8
                Jag måste säga att jag börjar bli lite smått orolig, jag har matat mina kampfiskar i en veckas tid nu.. men jag tror att de är laktosintoleranta. Är det någon som har tips på vilken typ av föda det är man ska mata dem med?

                Kommentar

                • icefudge
                  • August 2009
                  • 177

                  #9
                  röda mygglarver, räkmix, cyklops, daphnier, artemia. alla funkar men ha helst iaf 2 foder att byta merllan vart annan dag för en mer varierad kost
                  Malar is the shit

                  Kommentar

                  Arbetssätt...