Kampfisk + guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jina
    • August 2009
    • 182

    Kampfisk + guppy

    Kampfiskhane + guppyhane är kanske inte så jättesmart med de stora vackra fenorna, men hur är det med guppyhonor?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jag tror inte att en kampfisk skulle reta upp sig på en slöjguppyhanes fenor, dels är de inte släkt alls, och inte i samma storlek. Och slöjkamphanars långa fenor är inte naturliga, utan framavlade, så det är nog inte fenornas längd som triggar dem, jag tror t.ex att de skulle reagera mer på sin nära släkting makropoden, än på en liten guppyhane. Se´n är ju i och för sig kamphanar revirhävdande, så när de försvarar sitt revir/skumbo så kan nog en slöjguppyhanes fenor kan råka illa ut, de är ju (precis som slöjkamphanar) inga fenor på att simma snabbt

    Men om du vill vara på den säkra sidan, så kör med Endlers, det har jag tillsammans med en kamphane och tre honor, och det funkar.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Jina
      • August 2009
      • 182

      #3
      Då tror jag att jag gör ett försök med guppies

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Hur stort akvariet är spelar nog roll också, i små akvarier hålls kampfiskar nog bäst ensamma.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Jina
          • August 2009
          • 182

          #5
          63 liter. Dock är det beroende av att kardinaltetrorna kolar, och jag har ingen aning om hur gammal Frank (hanen) kan tänkas vara

          Kommentar

          Arbetssätt...