har fått kampfiskyngel i smutsigt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maxez
    • October 2003
    • 8

    har fått kampfiskyngel i smutsigt vatten

    Jag har fått kampfiskyngel igår. Men vattnet börjar bli skitigt och fullt m gammal mat.
    Min dotter matade för mycket.

    kan man ta bort yngeln när dom blir frisimmande till ett renare akvarium?

    Jag har inte vågat försöka att ta bort nåt då jag är rädd för att förstöra skumboet.

    Vad ska jag göra?
  • proOve
    • August 2007
    • 139

    #2
    Jag har provat att flytta kampfiskyngel (precis frisimmande) till andra burkar men har aldrig lyckats att få dom att klara sig. Gör flera mindre vattenbyten med någon dag emellan istället.

    Kommentar

    • maxez
      • October 2003
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av proOve
      Jag har provat att flytta kampfiskyngel (precis frisimmande) till andra burkar men har aldrig lyckats att få dom att klara sig. Gör flera mindre vattenbyten med någon dag emellan istället.
      tack det ska jag prova

      Kommentar

      • oaken
        • September 2006
        • 901

        #4
        Ursprungligen postat av proOve
        Jag har provat att flytta kampfiskyngel (precis frisimmande) till andra burkar men har aldrig lyckats att få dom att klara sig. Gör flera mindre vattenbyten med någon dag emellan istället.
        Det verkar skumt. Jag flyttade nyligen helt nykläckta kullar av både Betta tussyae och B. sp. "Palangkaraya" till mindre behållare. Första tiden rör det sig om burkar på ~2 liter. Gör dock dagliga 100%iga vattenbyten i dessa burkar.

        Skulle tro att problemet i så fall ligger i att du inte kan ge dem till räckligt smått foder som de annars skulle ha hittat i det stora akvariet. Jag brukar mata med vinägermikro den första tiden och det funkar fint.

        Kommentar

        Arbetssätt...