kampahane dödar. sabba svar!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vargunge
    • August 2009
    • 214

    kampahane dödar. sabba svar!!!

    Hej!

    Jag har en kamphane och frågade några här på forumet om man kunde ha tetror med den alla sa ja men nu har jag bara 7 tetror kvar av dom 10 jag köpte och han biter ihjäl dom vad ska jag göra?
    Jag är inte dum det blir bara fel när jag tänker!
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Kampfiskar är väldigt personliga...vissa är lugna och bryr sig inte om andra fiskar, medans andra blir arga på nästan vad som helst. Du har fått en fighter, och det är inte mycket att göra åt det, mer än antingen byta tetrorna eller kampfisken. :/

    Kanske kan du byta tetrorna mot några andra fiskar som inte är lika färgglada eller har andra färger? Kampfiskar blir ibland irriterade på fiskar som liknande färger som de själva har (glänsande rött eller blått), och då kan kardinal- och neontetror ligga illa till.
    Senast redigerad av Jens A.; 25 August 2009, 13:39.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • vargunge
      • August 2009
      • 214

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Kampfiskar är väldigt personliga...vissa är lugna och bryr sig inte om andra fiskar, medans andra blir arga på nästan vad som helst. Du har fått en fighter, och det är inte mycket att göra åt det, mer än antingen byta tetrorna eller kampfisken. :/

      Kanske kan du byta tetrorna mot några andra fiskar som inte är lika färgglada eller har andra färger? Kampfiskar blir ibland irriterade på fiskar som liknande färger som de själva har (glänsande rött eller blått), och då kan kardinal- och neontetror ligga illa till.
      okej men då vill jag hällere byta kamphanen
      Jag är inte dum det blir bara fel när jag tänker!

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Ursprungligen postat av vargunge
        okej men då vill jag hällere byta kamphanen
        Har du en bra butik, så byter de nog gärna. Det är dock svårt att veta vad för kampfisk man får. Om de har kampfiskarna ihop med andra fiskar, så försök stå en stund och titta på hur de beter sig mot de andra fiskarna i akvariet. Är någon lugnare, så köp hellre den.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • vargunge
          • August 2009
          • 214

          #5
          Ursprungligen postat av Jens A.
          Har du en bra butik, så byter de nog gärna. Det är dock svårt att veta vad för kampfisk man får. Om de har kampfiskarna ihop med andra fiskar, så försök stå en stund och titta på hur de beter sig mot de andra fiskarna i akvariet. Är någon lugnare, så köp hellre den.

          jag vill inte ha någon kampfisk
          Jag är inte dum det blir bara fel när jag tänker!

          Kommentar

          • Sophia_
            • January 2009
            • 454

            #6
            Vad tråkigt! Min kampkille går ihop med kardinal- och rödmunstetror utan minsta bekymmer så har du bara rätt kille så går det. De är ju faktiskt väldigt vackra att se på...
            www.devons.se

            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #7
              har du verkligen sett kampfisken bråka med dom?

              det är sällan kampfiskar bråkar med stimfiskar. om dom nu inte får plats i munnen för då kan dom ju bli middag.

              även när mina har lekt spontant i karet så har dom inte varit nämnvärt intresserade av stimfiskar (och då både snabba, slöa, stora, små, färgade, tråkiga färger).

              för är det inte kamåpfisken utan att nåt annat händer med dina tetror så bör vi/någon hjälpa dig med det istället.

              Kommentar

              • MOL
                • August 2009
                • 27

                #8
                Där kanske jag fick mitt svar om varför mina tetror har försvunnit en och en... hade 14 nu finns bara 4 kvar på bara ett par veckor.. Har sett min kamphane jaga guppy hanen... men inte tetrorna...

                Kommentar

                • Grothras
                  • July 2009
                  • 401

                  #9
                  Kampfiskar är ju så långsamma. Den jag har gör små utfall ibland men han lyckas inte något vidare^^ Dock kan det ju bero på att han kanske inet är i den bästa fysiska formen då han har fått stå still i en ca 6-8 liters kar... Så han ligger och vilar då och då:P

                  Kommentar

                  Arbetssätt...