Är någon killiintresserad aktiv på nätet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl
    • January 2002
    • 30

    Är någon killiintresserad aktiv på nätet?

    Hej,
    finns det överhuvudtaget någon killiintresserad som är aktiv på nätet? Skriver man inlägg på Akvarieguiden under killifiskar får man aldrig något svar (eller något kort). På NCS:s sida kan man ju knappast diskutera killis.

    Hälsningar,
    Calle

    PS. Man får väl nöja sig med SKS-mötena...

  • Olle A
    • January 2002
    • 1660

    #2
    Hej Calle!
    Jag är mycket intresserad av killis och brukar ofta kolla akvarieguidens forum. Kan bara beklaga om du inte är nöjd med mina svar där, men det är fullt tillåtet att ställa följdfrågor om du inte har fått veta tillräckligt. Även detta forum kommer jag att kolla ganska ofta. Dessutom har SKS gjort en maillista för killiintresserade. Är det något speciellt du undrar om killis nu?

    Olle

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Hej Carl och Olle,
      Kan ni inte övertyga lite fler av era killi-kompisar att lägga sig i debatten här, så att det blir lite sug på killiintresset. Om ni är flera så drar ni med er ännu fler.
      Det tycker jag definitivt dessa sanlöst vackra fiskar är värda. Är någon ny killiutställning på gång. Var själv på en i Kungsbacka för några år sedan. Nästa gång det blir en killiutsställning måste vi se till att det blir artiklar om detta (både före och efter) för att stimulera intresset.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell Fohrman


      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Olle A
        • January 2002
        • 1660

        #4
        Om jag har förstått rätt har intresset för ciklidutställningen i Göteborg varit dåligt - kommer den att bli av under sportlovet? Om inte, kan det nog vara värt att ta kontakt med killigruppen (och kanske GAF) så kanske vi kan göra en bredare utställning tillsammans?

        Olle

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Hej Olle,
          Nu är inte jag inblandad i ciklidutställningen men på senaste medlemsmötet i Göteborgs Ciklidgrupp blåstes den planerade utställningen av.
          Tycker det är ett vettigt förslag du har - skall framföra det på nästa medlemsmöte, om nu inte någon av styrelsemedlemmarna i Göteborgs Ciklidgrupp svarar direkt här.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell Fohrman

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Carl
            • January 2002
            • 30

            #6
            Hej,
            nej Olle, jag var inte missnöjd med ditt svar senast du svarade på ett inlägg från mig på Akvarieguidens forum. Tyvärr verkar det bara vara du, Ola Svensson och ibland Mattias Grönlund av killioterna som är inne på sidorna med jämna mellanrum. Det är lite synd att inte fler med samma intresse är med på forumen.

            Så se det definitivt inte som någon kritik mot dig Olle!

            Killihälsningar,
            Calle

            Kommentar

            Arbetssätt...