Mosaik hona biten på fenor??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    Mosaik hona biten på fenor??

    Hej!jag har en mosaikguramihona som blir biten på fenorna.Det är ett 110l akvarie.Jag har 2pakistanbotia,2praktbotia,platy,en mal,1guldgurami hane och två palettciklider.... Vilka kan det va som biter på hennes fenor?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det skulle kunna vara vilken av fiskarna som helst , men tveksamt om någon av platyn och algätaren har gjort det.
    Det kan bero på att fiskarna går lite för trångt iom att karet är litet, och hon inte har någonstans att ta vägen...om det nu är bitskador.
    Har du någon bra bild på henne?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #3
      Mmm ska ta en bild nu..

      Kommentar

      • Simon H
        • January 2008
        • 515

        #4
        Nu har jag en bild, men jag har tydligen glömt hur man skickar med den i svaret.

        Kommentar

        • _vinkelslip_
          • June 2009
          • 242

          #5
          praktbotiorna är ena rejäla mobbare kan jag säga.. säkert för att de tycker det är lite "trångt".

          Kommentar

          • Simon H
            • January 2008
            • 515

            #6
            Ok tack för svaren idag så tänkte jag köpa fem höga växter till dom hoppas det hjälper...

            Kommentar

            • _vinkelslip_
              • June 2009
              • 242

              #7
              Limnobium laevigatum

              det har jag till mina....de fullkomligen älskar långa rötter.

              Vad jag har märkt är att praktbotiorna är mkt på botten och guramis mkt på toppen.

              Har man ett litet kar, med lågt i "tak", kommer det nog uppstå lite tet mellan de två, då prakterna nästan tvingas att röra sig på ytan en del också...

              tips: skaffa större kar, dels för prakternas skull, då de blir rätt stora senare, eller byt bort dem mot andra algätare av lite fredligare art..

              Kommentar

              • Simon H
                • January 2008
                • 515

                #8
                Ok tack för alla svaren jag fick.

                Kommentar

                Arbetssätt...