Platy yngel i hink?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Poffe
    • April 2009
    • 5

    Platy yngel i hink?

    Hej

    Jag har försökt söka och hitta svar själv men blir inte riktigt klok iallafall.

    Tidigare har mina mollys fått ett yngel (som jag sett) men det försvann ganska fort så jag antar att det blev uppätet. För ca en vecka sen hittade jag ett platy yngel som jag sen tappade bort men hittade det igen i dag och tänkte försöka rädda det.

    Jag har tyvärr inte tillgång till ett speciellt yngelkar och känner inte att ekonomin tillåter ett inköp av ett heller tyvärr så jag undrar om det skulle funka att ha ynglet i en 10 liters hink utan pump? Tanken är att ha nån växt i och byta vatten varje dag genom att ta från det stora akvariet så att fisken får vatten som den är van vid. Då borde väll firren klara sig och få tillräckligt med syre?

    Kan det funka eller ska jag låta den vara kvar i stora karet och hoppas på det bästa? Har ganska mycket växer där den kan gömma sig och den har ju överlevt minst en vecka där i nu.

    Samt ska den ha nån speciell föda eller funkar flingfoder för ett yngel?
  • Metalbitch
    • June 2009
    • 118

    #2
    men varför inte köpa en yngelkasse att ha i karet istället? kostar runt 40 spänn
    Everything you have touched is fu**ed

    Kommentar

    • Poffe
      • April 2009
      • 5

      #3
      Ursprungligen postat av Metalbitch
      men varför inte köpa en yngelkasse att ha i karet istället? kostar runt 40 spänn
      För att man inte visste att det fanns Men låter ju helt klart som den enklaste lösningen! Tackar!

      Kommentar

      • Brännmanet
        • August 2007
        • 46

        #4
        Du kan ju också köpa ett litet plast akvarium på kanske tre fyra liter, har haft min guppy kull däri utan pump med lite växter och de har klarat sig fint Inte en enda har dött, alla är pigga och friska

        Mvh Brännmanet
        -En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel-

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          eller köper du en plastback på IKEA, Jysk, Biltema m.m. får flera liter under hundringen.

          Kommentar

          Arbetssätt...