Gravida guppyhonor bara dör?! Föder ej..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anitsirk
    • December 2008
    • 5

    Gravida guppyhonor bara dör?! Föder ej..

    Till barnens glädje har vi haft gravida guppys
    Två honor klämde ur sig ungar som de andra åt upp.. Helt normalt.

    Fiskarna är pigga och mår bra MEN de nya honorna blev tjocka och tydligt gravida visade tecken på födsel. Men de har istället dött. Den senaste honan fick aldrig de mörka "födslolöppningarna" (fläckarna ni vet!)

    Är detta vanligt?

    Snart blir detinga nya guppys....

    Anitsirk med ledsna barn..
  • Hälsingen
    • June 2009
    • 21

    #2
    Det är i alla fall inte helt ovanligt.

    Kolla vattnet, och gör gärna lite tätare/större vattenbyten när det börjar vara dags. Nu vet jag inte vilka andra fiskar du har, men är det fiskar som ständigt jagar dem och det inte finns någonstans att gömma sig för att föda så kniper en del igen, och det är inte så bra för deras hälsa.

    Kommentar

    • anitsirk
      • December 2008
      • 5

      #3
      Ursprungligen postat av Hälsingen
      Det är i alla fall inte helt ovanligt.

      Kolla vattnet, och gör gärna lite tätare/större vattenbyten när det börjar vara dags. Nu vet jag inte vilka andra fiskar du har, men är det fiskar som ständigt jagar dem och det inte finns någonstans att gömma sig för att föda så kniper en del igen, och det är inte så bra för deras hälsa.
      Har bara "snälla" fiskar.....men det är alltså inte ovanligt? Får väl skaffa ngr nya och hoppas på bättre tur. När jag hade akvarium som liten blev det ju invasion av yngel på ett kick.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ja tyvärr har man otur ibland, bättre lycka nästa gång!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Får du bara yngel som överlever kommer du märka att de är mycket starkare och överlever det mesta.
          De fiskar du köper i butik är många gånger redan gamla och bräckliga men för att få yngel måste man ju ha en hona
          Fortsätt försök tills du har yngel
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          Arbetssätt...