Guppys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Quilles
    • November 2008
    • 87

    Guppys

    Hej är inte så insatt i hur guppys funkar så jag söker efter lite information och så ni kan reda ut minna frågetecken.

    1. Har hört från vissa att när guppys föder så äter föräldrarna upp ynglen stämmer detta ?
    2. Och i så fall kan man splittra dem redan som yngel eller behöver dem föräldrarna ?
    3. Kan man mata dessa med pellets eller vilken mat är rekommenderad för dessa fiskar.
    4. Hur ofta föder guppys ?
    5. Hur lång tid tar de innan ynglen är fullvuxna guppys ?

    Tacksam för svar.
  • Guest

    #2
    Ja
    Ja
    Artemia är nog bra i början, annars finns de yngelfoder.
    Ofta..
    Ett bra tag.

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      #3
      Ursprungligen postat av Quilles
      Hej är inte så insatt i hur guppys funkar så jag söker efter lite information och så ni kan reda ut minna frågetecken.

      1. Har hört från vissa att när guppys föder så äter föräldrarna upp ynglen stämmer detta ?
      2. Och i så fall kan man splittra dem redan som yngel eller behöver dem föräldrarna ?
      3. Kan man mata dessa med pellets eller vilken mat är rekommenderad för dessa fiskar.
      4. Hur ofta föder guppys ?
      5. Hur lång tid tar de innan ynglen är fullvuxna guppys ?

      Tacksam för svar.
      1. Ibland, ibland inte.
      2. Du kan låta honan föda i ett flytande yngelkar av plast där ynglen simmar ner mellan små springor så mamman inte kommer åt dom. Det bästa är dock att låta mamman föda i karet utan att du gör något.
      Se bara till att du har massa finbladiga växter, javamossa elr andra gömställen till ynglen medan de växer till sig lite.
      3. Med ynglen antar jag, mata med artemia, cyclops eller smulat flingfoder.
      4. Ca. en gång i månaden, ibland oftare.
      5. Mata ofta och byt vatten ofta i alla fall den första månaden elr så.
      Fullvuxna är de väl mellan 3-6 månader skulle jag tro. Könsmogna kan de bli tidigare än så ibland.

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • Quilles
        • November 2008
        • 87

        #4
        Tackar så mycket för alla svar

        Kommentar

        Arbetssätt...