Kan guppy föda 50 bebisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SandraPandra
    • June 2008
    • 142

    Kan guppy föda 50 bebisar?

    idag har min guppy hona äntligt fött, men det blev som sagt 50st. är det normalt? hade för mig att dom fick kullar som var runt 30st. jag är jätte glad att hon äntligen födde. hon hade en kull ungar sen en månad tillbaka, jag hoppas hon fortsätter
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    50 är inte omöjligt alls men däremot är det kanske vanligare att få kring 30-40st.

    Grattis till tillökningen
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Arctic
      • March 2009
      • 281

      #3
      visst sjutton kan dom få 50 :P men som tidigare sagts är nog 30-40 vanligare grattis! det finns inget roligare än yngel

      Kommentar

      • SandraPandra
        • June 2008
        • 142

        #4
        gud taack! fast det började igår kväll och sluta nu på eftermiddagden. och hon var ganska tjock också för den delen, så det är väl inte så konstigt. men jag undrar om jag kan släppa ner dom som är en månad gamla? det börjar bli ganska fylt i bebiskaret...?

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Ursprungligen postat av SandraPandra
          gud taack! fast det började igår kväll och sluta nu på eftermiddagden. och hon var ganska tjock också för den delen, så det är väl inte så konstigt. men jag undrar om jag kan släppa ner dom som är en månad gamla? det börjar bli ganska fylt i bebiskaret...?
          Är det bara guppy i karet så är det säkert inga problem men räkna med att de kommer bli jagade..
          Vuxna guppy som har yngel i samma akvarium bryr sig mindre om nyfödda. Har man bara lyckats få första kullen att överleva ihop med vuxna behöver du inte flytta honan när hon ska föda.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • SandraPandra
            • June 2008
            • 142

            #6
            neej jag flyttar heller inte honan. jag flyttar bebisarna när hon har fött. hon verkar bli mindre stressad då. jag kan väl vänta nån vecka till med att släppa ner dom stora, :P dom är inte änns samma storlek som mina små prickiga fiskar, ska jag gå efter dom? dom är kanske 1-1,5cm stora.

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Ursprungligen postat av SandraPandra
              neej jag flyttar heller inte honan. jag flyttar bebisarna när hon har fött. hon verkar bli mindre stressad då. jag kan väl vänta nån vecka till med att släppa ner dom stora, :P dom är inte änns samma storlek som mina små prickiga fiskar, ska jag gå efter dom? dom är kanske 1-1,5cm stora.
              Gör du så...
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Arctic
                • March 2009
                • 281

                #8
                själv lät jag mina bäbisar flytta in när det var runt 1cm. Har mycket växter och ställen dom kan gömma sig på och inte sjutton tror jag de får plats i munnen på varken tetrorna eller mina andra levandefödare :P

                Kommentar

                • Snap3
                  • May 2009
                  • 145

                  #9
                  min ena hona fick minst 5 st igår natt undra hur många som blev kalasmat!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...