Skygga segelfensmolly?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • monimo
    • August 2007
    • 88

    Skygga segelfensmolly?!

    Hallå..

    Mina tre segelfensmolly har blivit "skygga". Tidigare var de framme och simmade som övriga fiskar men sen en tid tillbaka så gömmer de sig i ena hörnan av karet bakom en växt. De ser inte sjuka ut vad jag kan se och de äter precis som vanligt. De är också uppe och simmar på som vanligt senare på kvällen, typ sista timmen innan lampan släcks.

    Funderade på om vattenkvaliten var dålig och att det var nitrit t.ex. Men har gjort dropp-tester och det verkar inte fel på vattnet. De andra fiskarna (kardinaltetror) verkar inte må dåligt heller.

    Vad kan detta vara? Är de sjuka trots allt, eller kan de bete sig så här av någon annan anledning?? Blivit skygga eller??

  • Guest

    #2
    Tycker det låter som ett vanligt beteende av denna fisk.
    De kan tyvärr bli lite skygga om man ändrar i karet eller på övriga rutiner.

    Kommentar

    • monimo
      • August 2007
      • 88

      #3
      Ahaa.. misstänkte det. Jag har ändrat om en del i akvariet och kanske det är sen dess de blev skygga. Tänkte nog inte så mycket på det just då men det kan ju va möjligt att det var efter det som de blev skygga.

      Kommentar

      • cecilienne
        • February 2007
        • 282

        #4
        Sådär gör mina oxå, och min teori är att de blir lite lata när de blir äldre.

        Kommentar

        • Wunder
          • September 2007
          • 315

          #5
          Vilken storlek på akvariet?
          Mina blir skygga när jag sätter över dom i småakvarierna (t.ex. för yngling), men är mycket aktiva i 310 L

          Kommentar

          Arbetssätt...