Guppyhanar tillsammans

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zezzan_linn
    • November 2007
    • 132

    Guppyhanar tillsammans

    Skulle det gå att ha ett större gäng (ca 20) guppyhanar, eller endlers (har inte riktigt bestämt mig) tillsammans utan honor?
    Eller blir de stressade då?
    De i djuraffären sa att det var helt okej men jag kände att jag måste fråga här också. (då djuraffärer tyvärr inte alltid är att lita på.)
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    det går utan som helst problem, coolt det kommer att bli med alla färgnyanser .
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Esja
      • January 2008
      • 44

      #3
      Det har jag, och det går jättebra. Jag har Endlers. Hade dem ihop med honorna innan men det blev så väldigt många Endlers då nu har de bott isär i 1,5 år och mår finfint.

      Hanarna bor i mitt 180L tillsammans med lite andra fiskar och visst uppvaktar de varann ibland i brist på honor, men inte så att det verkar som att de är stressade eller hysteriska på nåt sätt.

      Tänkte släppa in honorna där också när antalet minskat något men jag tror jag fått tag på Endlers som lever för evigt, för nu är de yngsta som sagt 1,5 år och de äldsta en bit över 2 år och ingen av grupperna (hanar/honor) visar några tecken på att krympa i antal nämnvärt...

      Kommentar

      Arbetssätt...