Är min platy "på smällen"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jeltzina
    • May 2009
    • 4

    Är min platy "på smällen"?

    Hej!

    Jag undrar om det är nån som kan hjälpa mig att avgöra om min platy ska ha yngel eller inte? Hon ser ut som en boll och håller sig gärna i bakgrunden. I vanliga fall brukar hon vara den som är först framme när man kommer. Jag har lagt upp en bild på henne. Se länken nedan




    Tack på förhand, Anna
  • 96 tubo
    • November 2008
    • 238

    #2
    om hon äter som hon ska e hon nog på tjocken

    Kommentar

    • Jeltzina
      • May 2009
      • 4

      #3
      Ja äter gör hon, men sen simmar hon tebax ner på botten bland växterna.
      Hon började hålla sig i bakgrunden tidigare idag, annars é hon sanbb fram när man kommer & de é matdax

      Kommentar

      • Arctic
        • March 2009
        • 281

        #4
        jag tycker att hon ser jäkligt mycket mer uppblåst ut än vad mina platys gör någon dag innan de ska föda...

        men eftersom hon äter bra...så tror jag inte det är bukvattusot heller.

        hur mycket och hur ofta matar du? hon kanske är både gravid och överviktig

        Kommentar

        • Jeltzina
          • May 2009
          • 4

          #5
          Efter rekomendation från dom i djuraffären så matas mina 18 fiskar 1 gång om dagen. Jag har 2 st platys (en hona en hane) och jag tror ej att hon är överviktig, då ingen av dom andra är det, men man vet juh aldrig

          Kommentar

          • Jeltzina
            • May 2009
            • 4

            #6
            Jag stack ner en ficklampa i akvariet och lös bakom henne för att kolla om det gick och se någon rörelse genom buken, men jag tyckte mig inte kunna se nåt, borde man de?

            Kommentar

            • gizmogirl
              • August 2006
              • 2214

              #7
              jag tycker inte det ser ut som att hon är gravid snarare sjuk men helt säker är jag inte, hade en platy med det utseendet och hon var inte gravid tyvärr.

              Kommentar

              • Arctic
                • March 2009
                • 281

                #8
                man brukar inte kunna se rörelse men man kan med rätt ljus i rätt riktning se som små bollar (rom kornen). senare ser man även små svarta prickar som altså är ynglenas ögon och då e det oftast bara någon vecka kvar

                Kommentar

                Arbetssätt...