kommer honan bli stressad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SandraPandra
    • June 2008
    • 142

    kommer honan bli stressad?

    heej, jag har 3 guppy hanar och 6 honor. men två av hanarna e bara på en av honorna. vad ska jag göra? ska jag lägga över henne i bebiskaret nån dag? eller vad ska jag göra? ibland lyckas hon fly undan killarna men bara i någon minut. börjar bli lite orolig för henne. fast jag köpte honorna igår kan det vara att dom blir galna, men då borde dom väl vara på dom andra också. vad ska jag göra åt killarna?

    mvh sandra
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Jag har oxå en hona som är riktigt populär bland hanarna, måste vara en riktig sexbomb för alla hanar jag haft har tyckt speciellt mycket om henne
    Men hon bryr sig inte nämnvärt och simmar bara undan när hon inte vill.
    Se till att ha täta växtsnår som hon kan gömma sig så tror jag inte hon kommer ta skada.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • MrArboc
      • March 2007
      • 56

      #3
      Ursprungligen postat av SandraPandra
      fast jag köpte honorna igår kan det vara att dom blir galna, men då borde dom väl vara på dom andra också.
      Du köpte alla honorna igår? Då kan det vara så enkelt att det bara är den honan som är mottaglig för parning, eller som man skulle säga om det var ett däggdjur - brunstig. Fokuseringen på den honan bör alltså gå över rätt snart och då får du en annan hona att tycka synd om

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Inte för att vara petig, men guppyhonor är ALLTID "mottagliga" för parning, de lagrar rentav spermiepaketen....jag tror dock att det snart lugnar ner sig i akvariet.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...