Spårlöst försvunnen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Estetfjortiz
    • March 2009
    • 365

    Spårlöst försvunnen!

    Imorse när jag vaknade och tittade till mitt 60 litersakvarium så var min stora, svarta mollyhanne borta! letade överallt (under alla stora stenar, under stocken, i pumpen och utanför akvariet) men inte ett spår syns till av honom.
    I akvariumet har jag tre stycken dalmatinermollyhonor och två små bäbisancistrusar.
    Nu är min fråga, VART KAN HANEN HA TAGIT VÄGEN??
    Om det finns några bra fiskdektektiver där ute så svara gärna!
    HETER NU MERA UNDERVATTEN!
  • Big_Sal
    • March 2008
    • 470

    #2
    Ursprungligen postat av Estetfjortiz
    Imorse när jag vaknade och tittade till mitt 60 litersakvarium så var min stora, svarta mollyhanne borta! letade överallt (under alla stora stenar, under stocken, i pumpen och utanför akvariet) men inte ett spår syns till av honom.
    I akvariumet har jag tre stycken dalmatinermollyhonor och två små bäbisancistrusar.
    Nu är min fråga, VART KAN HANEN HA TAGIT VÄGEN??
    Om det finns några bra fiskdektektiver där ute så svara gärna!
    Han kan ha dött och därefter blivit uppäten av de andra... Det är inte ovanligt att fiskar äter sina döda fiskar...
    //Salle

    Kommentar

    • Estetfjortiz
      • March 2009
      • 365

      #3
      men kan verkligen de mindre honorna äta upp den större hanen på 7 timmar? :S
      HETER NU MERA UNDERVATTEN!

      Kommentar

      • Marisch
        • June 2006
        • 370

        #4
        Ursprungligen postat av Estetfjortiz
        men kan verkligen de mindre honorna äta upp den större hanen på 7 timmar? :S
        Du har ju två ancistrus oxå, de har säkerligen hjälpt till isf.
        720 liter160 liter102 liter54 liter

        Kommentar

        • Estetfjortiz
          • March 2009
          • 365

          #5
          okej. men tänkte att dom var för små för att orsaka någon större skada. tack för svaren iaf
          HETER NU MERA UNDERVATTEN!

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Tycker att det är otroligt att en fisk bara kan försvinna så där. hade en liten ancistrus som har med blivit spårlöst försvunnen i mitt lilla akvarium. MEn jag håller på och letar efter han lite då och då.
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #7
              Min ena gaffelstjärtad regnbågsfisk var spårlöst försvunnen, hittade honom dagen därpå, han övade på ryggsim =(
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • zandrama
                • April 2009
                • 59

                #8
                Jag ahde en guppyhane en gång som helt plötsligt var spårlöst försvunnen. Någon månad senare hittade jag honom alldeles torkad i soffan brevid akvariet. Han hade hoppat ur foderhålet på ca 3*3 cm.
                65 + 180-liter sällskap

                Guppies ftw!

                Kommentar

                • Estetfjortiz
                  • March 2009
                  • 365

                  #9
                  ojoj :O
                  ja fiskar verkar vara bra på att hitta gömställen...
                  jag hittade iallafall min mollyhane bakom pumpen tre dagar efter försvinnandet. Det lustiga är att jag har kollat bakom pumpen 100 gånger för att kolla efter min försvunna anistrus (som försvann 2 dagar efter mollyhanen). Men då helt plötsligt var mollyhannen bara där, OCH VID LIV! men tyvärr var han så sargad så min pojkvän fick avliva honom Den lilla ancistrusen hittade jag i pumpen. Han var frisk och kry, men han hade dock blivit skalperad på huvudet men det verkar inte vara nå prolem för honom ändå

                  Skaffade en ny, jättevacker mollyhanne efter de att jag hittat den andra. Men den har också dött nu av någon inre sjukdom Han åt inte, var slö och andades häftigt. medicinerade honom i 4 dagar och han blev friskare och började äta och simma och bli piggare.
                  Nu i morse hittade jag han död på botten Märkte igår att han hade fått en konstig vit utväxt på kroppen så var till min fiskexpert igår som sa att jag skulle avvakta med den. Men nu är min lilla hanne tyvärr borta men som tur i oturen verkar det inte vara någon smittsam sjukdom eftersom alla andra fiskar i akvariumet verkar friska och krya
                  Senast redigerad av Estetfjortiz; 23 April 2009, 10:29.
                  HETER NU MERA UNDERVATTEN!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...