Mollys är tokiga i räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    Mollys är tokiga i räkor

    ..ja, om någon av en händelse ännu inte upptäckt det. De hugger som små hajar i allt vad räkor heter. Både svenska och tigerräkor äts med stooor aptit..
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    #2
    samma för både mina platys, och guppys och även min ena ancistrus :P

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Det är ju köttätare precis som dem flesta fiskar är så det är inget ovanligt med det,vad som skulle vara ovanligt i detta fallet som jag ser det är om en Molly tar en TigerRäka i ett nafs..Ha Ha
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #4
        Mollys är allätare med dragning åt det vegetabiliska hållet, men räkor är i princip bara protein, det är inte många fiskar som ratar räkor.

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #5
          Ursprungligen postat av Erik...
          Mollys är allätare med dragning åt det vegetabiliska hållet, men räkor är i princip bara protein, det är inte många fiskar som ratar räkor.
          - Mina Pakistanbotior är ointresserade av räkor...och yngel...och snäckor.

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #6
            Mina mollysar blir överlyckliga när de får mygglarver och artemia (hur det nu stavas) De gluffsar i sig allt! Mina Endlers och Tetror gillar oxå mygglarver =)
            Aldrig testat med räkor, ska se vad som händer
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Arctic
              • March 2009
              • 281

              #7
              ibland har jag som lite kul om småsyskonen eller kompisar kommer över så får dom en räka som jag trasar upp lite så kan dom hålla den vid ytan så kommer alla fiskarna och äter, ibland så missar dom och ''biter'' på ett finger eller så och jeklar vad det kitlas :P alltid en hit hihi

              Kommentar

              Arbetssätt...