Hur dödar man en guppy enklast !?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Hur dödar man en guppy enklast !?

    Jo det kan man ju fråga sig.

    Här är ett tips som kanske inte är det mest humana, men dör
    gör dom iaf.

    1) Lyft på täckglaset
    2) Ge dom mat
    3) Gå in i rummet bredvid och svara i telefonen.
    4) Gå tillbaka till karet.
    5) Nästan framme vid karet, sätt ner högerfoten på golvet.
    Känn guppyhanen mosas under foten.......

    suck....

    Tur man har:

    a) Tvättmaskin
    b) Jättemånga guppies.

    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    #2
    tragiskt...men komiskt på samma gång...på något underligt sätt...

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Aj
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Martin85
        • February 2008
        • 465

        #4
        haha. Tar mig friheten att bygga på hur man enklast avlivar en black molly.

        1. Gå förbi karet som alltid är öppet.
        2. Känn hur något klibbigt fastnar under strumpan och följer med dina hasande fötter.
        3. Kolla bakåt och observera det 50cm mörka bromsspår på matten som leder fram till foten
        4. Lyft på foten och se en black 'n white molly, svart på ena sidan och skinnflådd på andra sidan.
        5. Förundras över att den fortfarande nästan kan simma i ett glas som blixtsnabbt fick bli akvarium.
        6. Förundras över hur dum du själv är och tror att den går att rädda efter det inträffande.
        7. Avliva fisken och tvätta mattan.

        Kommentar

        • DAHLBERG
          • September 2008
          • 1598

          #5
          Haha, är det bara Kensa som råkar ut för skumma saker Ingen annan kanske vågar skriva om alla olyckor som händer.. Tack för alla "roliga" berättelser som vi får ta del av/lära oss av Kensa!
          DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
          750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
          540 liter kulfisk - T. lineatus
          120 liter salt - Koraller och fisk

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            Ursprungligen postat av DAHLBERG
            Haha, är det bara Kensa som råkar ut för skumma saker Ingen annan kanske vågar skriva om alla olyckor som händer.. Tack för alla "roliga" berättelser som vi får ta del av/lära oss av Kensa!

            som jag sa i en annan "katastroftråd"

            vissa kallar det för (o)tur, andra för begåvning.

            vänta bara tills jag delger mig vissa äventyr i den eletriska världen.
            då får ni den totala dåndimpen.

            värst var hjärtstilleståndet för 4 år sedan............

            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Rambo
              • February 2004
              • 672

              #7
              För några år sedan hittade jag min vackra (och dyra) LDA-33 jämte karet inlindad i damm, har ingen aning om hur länge den hade legat där men den levde fortfarande men var så skadad att den dog någon dag senare. Normalt sett är mitt kar helt täckt av lysrampen men under denna perioden hade jag problem med att vattnet blev för varmt och hade öppnat upp luckorna för att ventilera bort värmen.

              En lite roligare berättelse är att jag en natt vaknade av ett svagt och obekant ljud, går upp och upptäcker att en av mina då relativt ny inköpta skednosmalar ligger och sprattlar på golvet samt att mina två katter sakta avancerar mot den. Det var bara att fukta händerna och plocka upp den samt sätta en bit filter matta i det 5x3cm stora hålet som den hade letat sig ut genom.
              575l Åleds
              80l JAD
              Tiffany - perser/norskskogskatt
              Lizton - renrasig Bengal

              Kommentar

              • Arctic
                • March 2009
                • 281

                #8
                kan ju berätta att i karet jag hade när jag var liten så var många fiskar självmordsbenägna(?) av någon underlig anledning.fanns ett ytterst litet utrymme öppet där sladdarna för pump och värmare kom ut. en morgon hittade jag och mina småsyskon en stel pinne på golvet (torkad kuhlii ål), föräldrarna tätade runt alla sladdar med gladpack och tejp. en vecka senare hittade jag och mina syskon en till torkad pinne på golvet... föräldrarna aldeles förundrade. fattar inte alls hur den kunnat ta sig ut allt vad väldigt väldigt väldigt tätt kan jag säga. några veckor efter det upptäcks 2st torkade räkor under skohyllan. dom har altså kravlat sig igenom hela vardagsrummet och hallen...och akvariet lika inbrottssäkert (utbrottssäkert) som innan. jag funderar än idag på om någon av mina småsyskon hittat på något dumt hyss...eller om de faktiskt lyckats ta sig ut själva mot alla odds...

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #9
                  Jag skulle idag ta död på en av mina fiskar, tar den med håven (den var redan på väg att dö så jag ville skynda processen lite) och går ut till badrummet, dänger till den mot handfatet ett par gånger och tittar i håven. Fisken är borta!! Den är ca 3 cm lång (neontetra) och jag tittar och tittar, högt och lågt. Ropar in hunden (som har en duktig nos) men han hittar ingenting. efter mycket letande hittar jag fisken fast på utsidan av lampan!!
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Arctic
                    • March 2009
                    • 281

                    #10
                    hahahahaha :P roligt..men samtidigt tragiskt..fan vad svårt...man vet ju att det e synd för fisken men samtidigt så blir det så lustig när det händer så fel

                    Kommentar

                    • wowilolmoma
                      • January 2010
                      • 317

                      #11
                      uch va hemskt!..men endå lite kul :P
                      60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
                      190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
                      Å en kissemiss

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kensa
                        Jo det kan man ju fråga sig.

                        Här är ett tips som kanske inte är det mest humana, men dör
                        gör dom iaf.

                        1) Lyft på täckglaset
                        2) Ge dom mat
                        3) Gå in i rummet bredvid och svara i telefonen.
                        4) Gå tillbaka till karet.
                        5) Nästan framme vid karet, sätt ner högerfoten på golvet.
                        Känn guppyhanen mosas under foten.......

                        suck....

                        Tur man har:

                        a) Tvättmaskin
                        b) Jättemånga guppies.

                        .
                        Samma sak hände mig fast med en Koppartetra...
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • rödtoppen
                          • June 2006
                          • 3148

                          #13
                          påfågelgoby

                          Hittade denna fisken på väggen när jag skulle sälja min byrå i sommras .. det var över 2 år sen jag haft ett akvarium där tur att jag flyttade ut byrån innan köparna kom (känns lagom fräscht)
                          Bifogade filer
                          / dtoppen /

                          Kommentar

                          • Nina82
                            • January 2008
                            • 6610

                            #14
                            Ursprungligen postat av rödtoppen
                            Hittade denna fisken på väggen när jag skulle sälja min byrå i sommras .. det var över 2 år sen jag haft ett akvarium där tur att jag flyttade ut byrån innan köparna kom (känns lagom fräscht)
                            Hahaha...
                            Man vet aldrig vad som gömmer sig bakom ett akvarium
                            12L 12L 24L 24L 24L 24L
                            38L 54L 54L 63L 450L

                            Kommentar

                            • perfetto
                              • March 2008
                              • 1593

                              #15
                              Hemskt var när jag skulle avliva världens mest seglivade fiskart - en Pakistanbotia.
                              Jag lade den i dubbla plastpåsar och slog den HÅRT två gånger i badkarskanten.
                              När jag sedan skulle kasta påsen med en förmodad stendöd Botia, sprattlar det till mer än en gång.

                              Slutade med att jag snabbt som ögat kastade honom (?) från tredje våningen rakt ner i asfalten nedanför av all kraft.

                              Kändes lite småjävligt faktiskt att han överlevde sådana smällar i första läget... : (

                              Kommentar

                              Arbetssätt...