j**la guppy hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Utter
    • January 2009
    • 166

    j**la guppy hane

    vi hade tio yngel i en yngelbur och någon gång i natt har en guppy hane hoppat in och dödat varenda yngel. Jag är såå arg. som tur är är inte våran son på tre år hemma just nu så han slapp se det för han springer till ynglena och kollar och pratar med dom varje morgon och flera gånger per dag.... vi har fyra yngel (eller mer) kvar i akvariet så får hoppas dom klarar sig bättre. innan trodde jag ju att dom skulle dö först men nej då. jag fattar bara inte hur han kommit in. så nu fick jag det ur mig.....
    93 l 3 guppy hanar
    3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
    4 yngel eller mer och
    1 dvärgklogroda
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    #2
    Ursprungligen postat av Utter
    vi hade tio yngel i en yngelbur och någon gång i natt har en guppy hane hoppat in och dödat varenda yngel. Jag är såå arg. som tur är är inte våran son på tre år hemma just nu så han slapp se det för han springer till ynglena och kollar och pratar med dom varje morgon och flera gånger per dag.... vi har fyra yngel (eller mer) kvar i akvariet så får hoppas dom klarar sig bättre. innan trodde jag ju att dom skulle dö först men nej då. jag fattar bara inte hur han kommit in. så nu fick jag det ur mig.....
    Om du köpt en yngelbur BÖR det ha kommit med ett lock med lufthål . Du skulle använt det...
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Dra in veckopengen för den lea jäveln...han gjorde det ju absolut på pin kiv...
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • Utter
        • January 2009
        • 166

        #4
        Ursprungligen postat av XenOn
        Om du köpt en yngelbur BÖR det ha kommit med ett lock med lufthål . Du skulle använt det...
        om det funnits ett lock hade jag ju så klart använt det men så va inte fallet det enda jag inte använde va det skivan som delade buren i två halvor plus botten skivan som jag tog bort för det va ju en så liten sim yta för dom små eller är det den du menar jag borde ha. mamma fisken va ju utsläppt så då tog jag bort den.....
        93 l 3 guppy hanar
        3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
        4 yngel eller mer och
        1 dvärgklogroda

        Kommentar

        • Utter
          • January 2009
          • 166

          #5
          Ursprungligen postat av Mumin
          Dra in veckopengen för den lea jäveln...han gjorde det ju absolut på pin kiv...
          §kanske kan sätta han i buren i stället
          93 l 3 guppy hanar
          3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
          4 yngel eller mer och
          1 dvärgklogroda

          Kommentar

          Arbetssätt...