Gonopodium på guppyhane :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dancehall
    • May 2007
    • 306

    Gonopodium på guppyhane :)

    Jag har en del guppyyngel och nu har en av dem precis fått färger och man ser även fiskens gonopodium väldigt bra. Färgerna bara dök upp över en dag
    Iallafall, när gonopodiet nu är väldigt synligt, har han blivit könsmogen då?
    /Emelie
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    När gonopodiet bildats är de könsmogna. Färgerna brukar komma i samband med att gonopodium utvecklas och man kan då se tydliga förändringar för var dag
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • dancehall
      • May 2007
      • 306

      #3
      Ja förändringar har jag verkligen upplevt nu! Nya saker händer varje dag med honom, tror han kommer bli jävligt vacker!

      Kommentar

      • dancehall
        • May 2007
        • 306

        #4
        Men han har fortfarande jätteliten "bakfena", varför har han det? När börjar den växa? :P

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Ursprungligen postat av dancehall
          Men han har fortfarande jätteliten "bakfena", varför har han det? När börjar den växa? :P
          Även den kommer börja växa nu
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • dancehall
            • May 2007
            • 306

            #6
            Ok, tack Jag lägger in bilder på honom senare, han måste ses!

            Kommentar

            • Arctic
              • March 2009
              • 281

              #7
              det här med könsmognad kan vara ganska kul ibland har jag märkt. köpte 2st mussepigg platy, 1 hona och en hane (har fler andra platy), hanen överlevde dock inte. deta var snart 4 veckor sedan och jag har väntat och väntat på att honan skulle få dom klassiska tecknen på att hon e gravid eftersom hon e min enda mussepigg platy nu och jag vill gärna ha fler. i vilket fall som helst...

              häromdagen satte jag mig i soffan och studerade mina fina platys som vanligt då Musse honan simmar upp till rutan och ber intensivt om min uppmärksamhet.

              ''Titta titta...titta på mig kolla vad jag har fått! äntligen!'' sa hon och flexade på sitt nya fina gonopodium... -_-

              det ögonblicket döpte jag om henne till ''Tranny'', (transan)

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #8
                Ursprungligen postat av martinah86
                det här med könsmognad kan vara ganska kul ibland har jag märkt. köpte 2st mussepigg platy, 1 hona och en hane (har fler andra platy), hanen överlevde dock inte. deta var snart 4 veckor sedan och jag har väntat och väntat på att honan skulle få dom klassiska tecknen på att hon e gravid eftersom hon e min enda mussepigg platy nu och jag vill gärna ha fler. i vilket fall som helst...

                häromdagen satte jag mig i soffan och studerade mina fina platys som vanligt då Musse honan simmar upp till rutan och ber intensivt om min uppmärksamhet.

                ''Titta titta...titta på mig kolla vad jag har fått! äntligen!'' sa hon och flexade på sitt nya fina gonopodium... -_-

                det ögonblicket döpte jag om henne till ''Tranny'', (transan)

                Haha
                Inte helt ovanligt för Platy och Svärdbärare
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                Arbetssätt...