Vilken färg på svärdbärare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tina74marie
    • December 2006
    • 42

    Vilken färg på svärdbärare.

    Hallå alla entusiaster.
    Fick yngel av mina relativt nyinköpta svärdbärare. Ynglen är nu ett par veckor.
    Mamman är röd med svarta fenor. Hon delade kar med en likadan hona och hane. (Just då var dom de enda svärdbärarna och levandefödarna i det karet)
    Ynglen har börjat bli röda och fina även dom med svarta fenor. Det är ett yngel som skiljer sig i färgen dock. Den är grå med svarta fenor. Annars är den lika stor som sina syskon. Pigg och alert.
    Vad kan den tänkas få för färg?
    Ynglen föddes ganska snart efter att honan kom i vårt kar, vet inte vad som funnits innan i akvariebutikens kar av levandefödare.
    Mvh
    Tina
    Tina74Marie
  • tina74marie
    • December 2006
    • 42

    #2
    Är det någon som har nån gissning på färg?
    Tina74Marie

    Kommentar

    • Zwitta
      • October 2006
      • 406

      #3
      Kanske grönaktig.

      Kommentar

      • JLi
        • December 2004
        • 773

        #4
        Det är möjligt att ynglet får kroppsfärgen av vildformen (grön). Hur gamla är ynlen? om de är relativt nyfödda kan också den röda färgen komma ännu.
        h. Johan

        Kommentar

        • tina74marie
          • December 2006
          • 42

          #5
          Dom är 2-3 veckor gamla. De andra ( 3 st) är röda och fina med svarta fenor och 2 st ( Innan trodde jag bara det var en) är grå med svarta fenor.
          Tina74Marie

          Kommentar

          • JLi
            • December 2004
            • 773

            #6
            Ursprungligen postat av tina74marie
            Dom är 2-3 veckor gamla. De andra ( 3 st) är röda och fina med svarta fenor och 2 st ( Innan trodde jag bara det var en) är grå med svarta fenor.
            Gissar på grönaktigt, typ vildformen
            h. Johan

            Kommentar

            Arbetssätt...