Städa hos mollyyngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    Städa hos mollyyngel?

    Hejsan, jag måste göra rent mitt yngelakvarium på 15 liter. Jag har ca 20 yngel som är ganska stora nu. Botten är jätte smutsig och det finns massor av alger på både rutan och växterna. Men hur ska jag göra? Jag vill inte att någon ska dö, och om jag börjar röra runt i vattnet är jag orolig för att dom ska bli för stressade Kan jag ha dom i en skål sålänge?
    Eller har någon något bra tips? Tacksam för svar
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • loosi
    • July 2007
    • 38

    #2
    Det är bara att suga upp så mycket bajs som möjligt och helt enkelt hålla koll så du inte suger upp något yngel Om du har grus på botten bör du nog använda dig av en slamhävert men om du inte har något på botten kan du använda dig av en mindre luftslang. Jag har köpt en luftslang som man har till luftfilter och använder den för att suga upp skräp och det funkar jättebra!
    Det är nog mer stressande för dina yngel att flytta över dem till en skål och sen tillbaka än vad det är att låta dem vara kvar under städningen.

    Kommentar

    Arbetssätt...