Vill att de ska leva!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikron
    • March 2009
    • 133

    #16
    Det där med boxen samla behövde man pump till den om man byter vatten 1-2 ggr i v? (jag menar 45 litern)
    För jag tänkte nämligen ha yngel i en sådan efter som mina guppies är gravida
    Senast redigerad av Mikron; 25 March 2009, 16:11.

    Kommentar

    • Brännmanet
      • August 2007
      • 46

      #17
      Ursprungligen postat av tummen
      Den skålen är perfekt som yngelakvarium, men tänk på att byta vatten ofta, eftersom volymen i den med är rätt så begränsad, till guldfiskar är skålen inte lämplig, med "stenåldersåsikter/strutsmentalitet" kanske det går bra, men de blir på tok för stora för en sådan skål....

      Ja nej det vet jag... Jag hade den som mtt första akvarium när jag var liten, sedan köpte jag mitt nuvarande och flyttade över Slöjsjärtarna jag hade i. Sen dess har skålen mest stått och dammat, kanske är en bra tid att ta ner den nu.

      Iallafall har min hona fött tre yngel men är fortfarande tjock Jag har dem i en stumpadyngelbox nu och har släckt ner akvariet för att inte stressa henne. Men hon verkar inte vilja föda resten. Hon har fött ett okläckt ägg som ligger på botten av boxen men sen har det inte kommit fler fiskar vad jag kan se. Vad ska jag göra? HOn är helt klart stressad men jag kan inte ta ut henne förrens jag vet att hon inte föder mer. Som sagt innan vill jag verkligen ha dessa yngel. OCh med tanke på hennes storlek kan jag inte tro att det bara fanns tre yngel och ett ägg där inne!

      Vad ska jag göra?
      -En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel-

      Kommentar

      • uncleban
        • March 2008
        • 69

        #18
        Mina guppysar gjorde också som så att de födde ett par tre st ynglar och sen dröjde det upp till en vecka innan det dök upp nya ynglar. Det som dock hände med dessa honor var att de dog inom loppet av 2 veckor efter födseln. Vet inte varför men när de dog var de fortfarande tjocka med ynglar. Håll koll på honan så hon inte bara ligger och flämtar och knappt orkar äta. Andra kunniga får gärna fylla på.

        Kommentar

        • Brännmanet
          • August 2007
          • 46

          #19
          Nej hon verkar må fint nu, hon födde nog resten i akvariet och de blev uppätna. Nu är hon smal igen och det är full rulle på henne. Fyra små yngel fick jag, vårdar dem ömt
          -En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel-

          Kommentar

          • daikai1
            • March 2009
            • 42

            #20
            jag köpte 4 guppies, 2 honor 2 hanar och i går ynglade den ena, hade den i en liten sia glassbox 1,5l i ca 3 timmar och över natten, men idag köpte jag ett yngelkar där de lever och har det bra. det blev ca 40 yngel, första gången den har ynglat.
            50l yngelkar
            140l under uppbyggande (som det varit i 4år)

            Kommentar

            Arbetssätt...