äter inte :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    äter inte :(

    min platyhona äter inte. efter att ha observerat henne länge länge, har jag dragit slutsatsen att hon helt enkelt måste vara ''efterbliven''. hon fattar inte att maten är på ytan, utan plockar bara de små korn som trillar ned. om jag släpper lite precis ovanför henne blir hon aldeles galen och tar mat i munnen men ångrar sig, spottar ut, och jagar efter nästa bit istället. ungefär som om det blir för mkt och hon vet inte vilken bit hon ska välja. menkommer det bara någon liten bit i taget är det inga problem, då tar hon dom. ungefär som om hon skulle vara manisk, hyperaktiv och bipolär på samma gång...typ adhd fisk hehe.

    och sen när maten trillat ned på botten e det för sent för då e hon för dum för att hitta den. hon äter heler inte algerna eller växterna som de andra gör och om jag släpper ned sallad eller gurka så äter hon inte det heller. det enda hon faktiskt verar intresserad av är när jag släpper ned lite räk rom för att lyxa till det lite. men det kan jag ju inte göra varje dag heller. nu börjar hon se mager och insjunken ut. vill inte viktigt ge upp hoppet men jag undrar om det inte är bättre att avliva hene?

    kan ju tillägga att ingen annan av mina fiskar verkar dåliga på något sätt.
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    #2
    bestämde mig till slut för att göra lidandet kort

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #3
      Ursprungligen postat av martinah86
      bestämde mig till slut för att göra lidandet kort
      Vissa fiskar är kräsna, då får man prova med olika saker. Frysfoder brukar vara uppskattat, speciellt mygglarver. Har du provat med det?
      Alltså var hon sjuk då? Det verkar bara som hon var kräsen i och med att hon åt vissa saker.

      Kommentar

      Arbetssätt...