Neontetror med guppis, mollys och platy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenis
    • November 2006
    • 16

    Neontetror med guppis, mollys och platy?

    Hejsan
    Har en undring angående att ha neontetror ihop med mina övriga fiskar. Har just nu 2 akvarium, ett 375 l och ett 50 l.
    I det stora har jag guppy, molly och platy fiskar. Det är en himla massa yngel i det, som jag tycker är väldigt kul. Undrar därför om mina neontetror, som jag har i det lilla, kommer att äta upp alla yngel om jag tar över dom dit? En och annan gör väl inte så mycket, men vill inte att dom tar alla...
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    #2
    Dom kommer nog att äta ynglerna. Skaffa lite mossa och täta växter så kommer några av ynglerna att klara sig. Annars kan du ju köpa ett yngelakvarium. Där kommer dom inte att bli uppätna. Ynglerna kommer nog uppskatta några räkor i yngelkaret också
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

    Kommentar

    • Lenis
      • November 2006
      • 16

      #3
      Okej. Men nu blev det så att jag kastade över tetran i det stora karet och gjorde iordning det lilla. Sen fångade jag in lite yngel och hade i det. Blev väl ca 20 st. Får väl se vilka som överlever. Kan ju inte ha kvar alla iaf, men det är ju kul när det är första "kullen" liksom. Såg idag att det blivit fler yngel. Det är nog någon av de andra som fått, för dom ser lite smalare ut. Kommer nog att bli fullt här såsmåningom. Kuligt värre!

      Kommentar

      Arbetssätt...