Gravida guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth G
    • March 2009
    • 12

    Gravida guppy

    Hej alla akvarievänner!
    Är helt ny i den här hobbyn så här kommer två "idiotfrågor":
    Hur ser jag att mina guppyhonor är gravida?
    Drar de sig tillbaka under "förlossningen" eller simmar de liksom bara runt och föder?
    En fråga till:
    Hur stora är ynglen - syns de med bara ögat?
    Tacksam för svar.
    Jätteglad för svar, då misstänker att en hona är gravid.
    Kenneth
  • Swamp
    • January 2009
    • 88

    #2
    Dom brukar bli rejält feta minst sagt, dom ser snarast ut som ballonger som är påväg att spricka.
    Har aldrig sett nån av våra föda, brukar upptäcka dom nya ynglen nära bottenmaterialet. Storlek? ja du ett par mm, har inga nykläckta hemma just nu. Man kan se ynglen om man tar en nära titt då dom brukar simma i grupp dom första dagarna.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Hur stora Guppyna blir innan de föder är individuellt men de flesta blir ganska tjocka.
      Hur de beter sig innan födsel är oxå väldigt individuellt men det vanligaste är nog att de gömmer sig, antingen bland växter eller uppe på pumpen. De håller gärna till uppe vid ytan när de föder så ha gärna någon växt som sträcker sig ända upp. Ynglen simmar upp och fyller simblåsan för att sedan gömma sig på botten.
      Har du mycket växter och gärna en mossa så kommer några yngel överleva vid varje kull.

      Lycka till med dina raringar
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Kenneth G
        Hej alla akvarievänner!
        Är helt ny i den här hobbyn så här kommer två "idiotfrågor":
        Hur ser jag att mina guppyhonor är gravida?
        Drar de sig tillbaka under "förlossningen" eller simmar de liksom bara runt och föder?
        En fråga till:
        Hur stora är ynglen - syns de med bara ögat?
        Tacksam för svar.
        Jätteglad för svar, då misstänker att en hona är gravid.
        Kenneth
        Först och främst bör du läsa den här tråden, den innehåller nog alla svar du någonsin behöver veta....



        Som nybörjare kan dock den här informationen vara mer lättsmält i början:



        Dessutom kommer det säkerligen vara någon som tycker att du skall söka i forumet före du postar frågor så det kan du läsa om här hur man gör:



        Lycka till!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...