stor skillnad i färg hos Limia Melanogaster

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jagsjalv
    • February 2006
    • 139

    stor skillnad i färg hos Limia Melanogaster

    Hej!
    Flyttade lite fisk idag, närmare bestämt Limia Melanogaster. Jag flyttade över tio yngel från ett 150 liters till ett 200 liters kar där de andra melanogaster går. Jag märkte då att de tio ynglen var mycket ljusare än de andra ynglen och vuxna fiskarna i 200 liters.

    I karen är det ungefär lika ph och lika temperatur men maten har varit annorlunda.

    I 150 liters har de fått mest dafnier.
    De i 200 liters har fått blandat, maltabletter, olika sorters mygg, dafnier bla.

    Ljuset i 150<liters har varit gulaktigt och i 200 liters mer åt det blå hållet.

    Kan det vara maten som har påverkat färgen? Eller ljuset?
    /André
  • M B
    • December 2007
    • 152

    #2
    Ursprungligen postat av jagsjalv
    Hej!
    Flyttade lite fisk idag, närmare bestämt Limia Melanogaster. Jag flyttade över tio yngel från ett 150 liters till ett 200 liters kar där de andra melanogaster går. Jag märkte då att de tio ynglen var mycket ljusare än de andra ynglen och vuxna fiskarna i 200 liters.

    I karen är det ungefär lika ph och lika temperatur men maten har varit annorlunda.

    I 150 liters har de fått mest dafnier.
    De i 200 liters har fått blandat, maltabletter, olika sorters mygg, dafnier bla.

    Ljuset i 150<liters har varit gulaktigt och i 200 liters mer åt det blå hållet.

    Kan det vara maten som har påverkat färgen? Eller ljuset?
    Hej André!

    Det beror nog på att de är flyttade nyligen. Efter någon dag brukar de ha samma färg som de andra fiskarna i akvariet. Du får rapportera sen
    Mikael
    www.poecilia.org

    Kommentar

    • jagsjalv
      • February 2006
      • 139

      #3
      Ursprungligen postat av M B
      Hej André!

      Det beror nog på att de är flyttade nyligen. Efter någon dag brukar de ha samma färg som de andra fiskarna i akvariet. Du får rapportera sen
      Där satte du nog huvudet på spiken! Att jag inte tänkte på det själv Haha.
      /André

      Kommentar

      Arbetssätt...