Silvermolly frågor..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yejjeh
    • October 2007
    • 150

    Silvermolly frågor..

    Jag har haft en silvermolly hane och en silvermolly hona tillsammans ett tag nu. Honan hade yngel i magen när ifrån affären. Efter hon fött ynglerna blöev hon jätte smal och hanen ignorerade henne.. Nu är hon död. Och samma hände med min andra silvermollyhona, som nu också är död. Varför blir dom så spinkiga? Och varför ignorerar min hade dom?
    Kan man ha en segelfensmollyhona (silvrig) tillsammans med hanen. Jag tänkte på att mina silvermollyhonor har varit så små.. Eller kommer hanen att skita i segelfenshonan också?

    tacksam för svar <3
    Söker silvermollys
    Och andra levandefödare
    50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    De olika Mollyna kommer antagligen att korsa sig, men det visste du nog.

    Att hanen struntar i en hona som är på väg att dö är nog inte så konstigt, känner de att något är fel så är det säkert ganska naturligt beteende eftersom det inte är "lönt" att lägga någon energi att uppvakta henne eftersom hon är sjuk och fortplantning känns meningslös.
    Att hon blir på det viset kan man nog bara gissa, men utmattning, ålder, sjukdom är bara några av mina gissningar och den listan kan göras lång.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Yejjeh
      • October 2007
      • 150

      #3
      Tack så mycket för svaren

      Tycker du att jag ska satsa på en silvermolly hona eller en segelfenshona.. Kolla gärna på mitt andra inlägg om samma silvermollys bland sjukdomsinläggen, du kanske kan hjälpa mig där också..?
      Söker silvermollys
      Och andra levandefödare
      50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det har jag redan gjort.
        Jag skulle satsa på minst en Silvermollyhona igen, har du plats så är det inte fel med fler honor än hannar så hon får lugn och ro ibland iaf.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Yejjeh
          • October 2007
          • 150

          #5
          Okej, tack ^^
          Söker silvermollys
          Och andra levandefödare
          50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

          Kommentar

          Arbetssätt...