Vad gör jag nu?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Vad gör jag nu?

    Har haft mina platyyngel i två olika plastbaljor i lite mer än en månad nu och nu har det uppstått små vita partiklar i baljorna. Vattnet luktar även lite "ruttet".

    Byter vatten varje dag och har i lite kavamossa i baljorna. Skulle kunna släppa i småttingarna i mitt 54 liters men då måste jag flytta på kamphanen som bor där, och han går inte ihop med praktbotiorna som går i det andra karet..
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Hur stora är platyynglen då? Det bästa just nu är väl att flytta kampfisken till en av plastbaljorna (rengjord) och låta ynglen flytta till akvariet, kampfisken klarar sig i betydligt sämre miljöer än platy. Dessutom skulle det ju naturligtvis vara tillfälligt....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      nästan 1 cm långa och ½ cm breda.

      Har gjort som du skrev, kamphanen är flyttad till en rengjord platsbalja. Fyllde den med gammal akvarievatten då jag ändå hade städning i karen idag.

      Kommentar

      • Yejjeh
        • October 2007
        • 150

        #4
        Hur gick det då? Och vad har du för andra fiskar? Det kan vara så att ynglerna blir uppkäkade. Mina yngel är ca 2 cm nu, men jag har dom ändå i ett yngelakvarium.
        Söker silvermollys
        Och andra levandefödare
        50 l hörnakvarium bla. Platys och palettcikilder. 60 l Sexkantigt bla.Ensam palettciklig hona medyngel. 15 l yngelakvarium Endast till mina yngel.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av gickan_87
          nästan 1 cm långa och ½ cm breda.

          Har gjort som du skrev, kamphanen är flyttad till en rengjord platsbalja. Fyllde den med gammal akvarievatten då jag ändå hade städning i karen idag.
          Låter bra, bra att du tog vatten från ditt andra akvarium till kampisens balja, men var för den skull inte slarvig med vattenbytena framöver, vattnet kan snabbt bli dåligt även för en kampfisks behov... Lycka till.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...