Bäbis fiskar!! :D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Huummer
    • February 2009
    • 11

    Bäbis fiskar!! :D

    Yay! min black molly har fått bäbisar

    Är lite ny på det här så jag undrar om det är nåt speciellt jag ska tänka på ?
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Att ha flytväxter i karet så dom små kan gömma sig om du har stora andra fiskar i karet
    Mata med smått smått flingfoder eller nykläckt artemia.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av Huummer
      Yay! min black molly har fått bäbisar

      Är lite ny på det här så jag undrar om det är nåt speciellt jag ska tänka på ?
      Hej och välkommen till z-pet!

      Högst upp till höger på levandefödarforumet (och även i alla andra forum) finns en sökruta, skriv t.ex mollyyngel där så ser du vad du får för svar. Antagligen får du nästan mer information än du behöver....Lycka till.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Huummer
        • February 2009
        • 11

        #4
        Ursprungligen postat av tummen
        Hej och välkommen till z-pet!

        Högst upp till höger på levandefödarforumet (och även i alla andra forum) finns en sökruta, skriv t.ex mollyyngel där så ser du vad du får för svar. Antagligen får du nästan mer information än du behöver....Lycka till.
        tack så mycket för tipset!

        Kommentar

        • XenOn
          • March 2008
          • 1008

          #5
          Sedan kan du ju ta steget längre och börja odla på det ursprungliga paret. När ynglen vuxit till sig kan du skilja på honor och hanar och sätta dem i varsitt akvarie. Sedan kommer nästa kull och så fyller du på så. Det är något jag tycker är svinkul . Sedan kan du ju också sälja och behålla de finaste.

          Vet iförsig inte om mollys är inavelskänsliga. En del levandefödare bland annat Guppy spelar det inte så stor roll att ynglen parar sig (är en förutsättning för att de har så många glada färger).

          Lycka till!!!
          Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

          Kommentar

          Arbetssätt...