Uppätna av segelfens molly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sirii
    • February 2009
    • 64

    Uppätna av segelfens molly?

    Två av mina tre prakt botior har jag inte sett till på nån dag nu , kan det vara så att mina nya segelfens mollysar att käkat upp dom? svärdbärarna har bott med botiorna i ett halvår utan att röra dom så de är nog inte dom som boven iaf?!
    brukar segelfensmolly äta upp dom andra fiskarna?
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    Segelfensmolly äter INTE Praktbotior. jag tror det snarare är ett mat problem eller någon sjukdom.

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #3
      ja jag tror inte att en segelfensmolly kan äta en botia det tror jag inte.

      Kommentar

      • Sirii
        • February 2009
        • 64

        #4
        Ursprungligen postat av Simon H
        ja jag tror inte att en segelfensmolly kan äta en botia det tror jag inte.

        Nä kanske inte men det var min första tanke, botiorna är ju mycket minde.
        förhoppningsvis har dem bara gömt sig nånstans..

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          Botior är väldigt bra på att gömma sig också, har du sett att dom har ätit någon mat?

          tyvärr är många botior i affären redan utmagarde och dör när man sedan får hem dom. dom får den typiska ''knivryggen''. varför man alltid ska välja botior som är tjocka.

          Kommentar

          • Sirii
            • February 2009
            • 64

            #6
            Ursprungligen postat av Flaxss
            Botior är väldigt bra på att gömma sig också, har du sett att dom har ätit någon mat?

            tyvärr är många botior i affären redan utmagarde och dör när man sedan får hem dom. dom får den typiska ''knivryggen''. varför man alltid ska välja botior som är tjocka.

            jag har en ihålig rot som man inte ser in i speciellt bra. jag har bara sett en av dom äta idag.
            jag har haft dom sen i oktober tror jag och dom har alltid vart friska och krya så dom har inte dött av svält iaf

            Kommentar

            Arbetssätt...