platy inget yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    platy inget yngel.

    Hej! jag hade rätt så många platy men jag såg typ inget så jag gjorde så att jag säljde alla mina platysar men jag har ett yngel akvarie som är platy i yngel då men jag tänkte att jag skulle ta över typ 1 hane och 1 hona och hoppas att dom blir lite mer intresserade att få yngel och att para sig mer men hur många platy hanar och platy honer ska man ha så att dom bli intresserade av honerna? tacksam för svar.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Du bör ha minst två honor per hane så honorna inte blir ihjälstressade.
    Låt honorna föda fritt i akvariet och skaffa massor med växter som växer i olika nivåer och gärna mossor. Då kommer några yngel överleva och honorna slipper bli stressade över att flyttas hela tiden.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #3
      Ok för jag flyttade över en hane och en hona men ska ta en till hona jag har väldigt mycket flytt växter och tre höga växter.

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av Simon H
        Ok för jag flyttade över en hane och en hona men ska ta en till hona jag har väldigt mycket flytt växter och tre höga växter.
        Det är bra. Ha gärna någon tät växt på botten oxå, helst mossa.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Men alltså normalt sett så ska det ju funka med 1 hona, man släpper ju i 2 honor bara för att inte den första ska bli parad hela tiden.

          men ditt problem verkar ju vara tvärtom, att han redan nu inte bryr sig om honan? Då blir det inte bättre om han får en till.

          Platy är sjukt lätta att få yngel på, antagligen har de fött men du har missat dom innan de blivit uppätna
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Simon H
            • January 2008
            • 515

            #6
            ok men jag ska fråga pappa vilket som är bäst?. ok NINA82 jag ska kolla upp med växterna.

            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #7
              det blir väl visst bättre av att tillföra fler honor. hanen kanske som sagt inte ''är'' intresserad av just den honan. men med rätt hona är han det (en hona som är mer villig kanske).

              hos mina platys har jag en hane bland ''flera'' honor men han är alltid på EN. resten bryr han sig inte om.

              ge hanen 2honor till så ser du om han tycker dom är intressantare. ett annat sätt är att tillföra en hane till.

              Kommentar

              • Simon H
                • January 2008
                • 515

                #8
                Ok jag ska kolla om jag hittar nån stor hona för mina platysar är inte så stora dom är minst 3 cm långa jag vet inte vad som kan va fel på dom?.

                Kommentar

                Arbetssätt...