Äter guppy snäckor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • iknor
    • February 2009
    • 59

    Äter guppy snäckor?

    Jag ska odla snäckor (physa) till mina dvärgkulfiskar, och tänkte att man kanske kunde odla guppys i samma akvarium?
    Funkar det, eller knaprar guppysarna i sig snäckorna..?

    Nu när jag tänker efter så borde dom ju inte göra det. Men kan väl inte skada att fråga :P
    Senast redigerad av iknor; 16 February 2009, 00:34.
  • Salta Katten
    • March 2008
    • 740

    #2
    Det tror jag inte de gör! Jag har i alla fall snäckor i mitt endlersakvarium. Hos mina mollys är det ännu mer snäckor, och de är mycket glupskare och större än endlersarna.

    Kommentar

    • iknor
      • February 2009
      • 59

      #3
      Man får väl testa... snäckorna får jag väl gratis (eller iaf billigt) och om guppysarna käkar upp snäckorna så får jag väl göra mig av med dom (guppysarna). Och dom kostar ju inte heller speciellt mycket.

      Eller bara ha guppysarna i kulfisk-akvariet... då lär ju ynglena bli uppätna direkt, och så slipper jag flytta över dom...

      Varför tänker man inte efter innan? Man kanske är lite för trött så här framåt midnatt

      Kommentar

      • david87
        • June 2005
        • 710

        #4
        Jag har haft 9 guppys och typ en miljard snäckor, så i mitt fall så åt de inte snäckor även om jag ville det

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Guppy skulle aldrig få för sig att äta en snäcka, så du behöver inte vara orolig.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          Arbetssätt...