bästa "matfisken"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jockson
    • December 2008
    • 248

    bästa "matfisken"?

    Funderar på vilken som är den bästa fisken att föda upp för att mata större fisk med? Är det guppy som gäller eller kanske nån platy?
    Mvh.
    Jocke
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Tveklöst guppy, gärna endlers eller någon annan typ av vildformsvariant. Fast det enklaste är ju att gå till akvarieaffären och köpa de fetaste honorna du kan hitta och sedan får du yngel inom kort......svärdbärare får många yngel också, men kräver mer plats.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • jockson
      • December 2008
      • 248

      #3
      Endlers är ju dessutom väldigt snygga =)
      men de växer ganska långsamt i ett 80 liters va?
      inte så stor mening att mata ciklider med pytteyngel
      Mvh.
      Jocke

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av jockson
        Endlers är ju dessutom väldigt snygga =)
        men de växer ganska långsamt i ett 80 liters va?
        inte så stor mening att mata ciklider med pytteyngel
        Som huvudfoder betraktat kan det ju aldrig bli tal om, men kanske som komplement...dessutom kan man se till att guppysarna är välmatade då de själva blir foder; "gut-loading" som man säger inom terrarievärlden.....

        Vilka "ciklider" pratar vi förrsten om egentligen, Crenicichla eller någon annan art?
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • jockson
          • December 2008
          • 248

          #5
          Ursprungligen postat av tummen
          Som huvudfoder betraktat kan det ju aldrig bli tal om, men kanske som komplement...dessutom kan man se till att guppysarna är välmatade då de själva blir foder; "gut-loading" som man säger inom terrarievärlden.....

          Vilka "ciklider" pratar vi förrsten om egentligen, Crenicichla eller någon annan art?
          gut-loading låter bra
          De kommer absolut inte fungera som ett huvudfoder, utan snarare för att trigga mina chokladciklider till lek =) vattenbyte i samband med levandeföda gillar de skarpt
          Mvh.
          Jocke

          Kommentar

          Arbetssätt...