Black Molly med svamp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeMinir
    • February 2009
    • 3

    Black Molly med svamp?

    Hej,

    Är ny på det här med akvarium. Efter att alla värden (testade med sticka) såg bra ut slängde jag i 2 svärdbärare och 4 malar innan jul. Eftersom allt verkade bra skickade jag i 4 black molly 2-3 veckor senare.

    Nu har black molly hannen fått något som liknar svamp, typ grönaktig beläggning ovanför munnen, bakom ögonen och lite på fenorna.

    Har hela tiden blandat i lite ektozon i karet, men varit ganska sparsam med doseringen (enligt beskrivningen för förebyggande syfte).

    Är detta svamp? Hur behandlar man det?

    mvh
    Mikael
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Hallå och välkommen till Z-pet!

    Du ställer frågan i fel forum, sjukdomsexperterna finns under rubriken sjukdomar, oavsett fiskart.

    Jag medicinerar ALDRIG i förebyggande syfte med någonting....jag sköter karet så bra jag kan och hinner istället, medicin kommer bara i fråga om fiskarna VERKLIGEN är sjuka, och då bara med medicin avsedd för den sjukdom de fått.

    Jag har aldrig märkt att jag lyckas sämre än andra med mina fiskar trots att jag aldrig blandar någn typ av salt (vanligt eller extozon) i akvariet, det ÄR ju trots allt sötvattensfisk vi håller på med eller hur?
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    Arbetssätt...